• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch celinhoud van kolommen mee verplaatsen bij aanpassing datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

JW1974

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2018
Berichten
9
Goedemiddag, voor een capaciteitsoverzicht ben ik op zoek naar een mogelijkheid om de inhoud van de cellen C7:BJ30 mee te laten verplaatsen als de datum in B2 wordt aangepast. Hiermee schuift namelijk de planning op (cel C3:BJ3 worden aangepast), maar de inhoud blijft staan op de oude plek en moet handmatig verplaatst worden, wat kans op fouten geeft. Weet iemand hier een slimme methode voor? Alvast dank.
 

Bijlagen

  • test capaciteitsplanning.xlsx
    745 KB · Weergaven: 56
Dit bedoel je?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim sv, nieuw, oud
If Not Intersect(Target, Range("b2")) Is Nothing Then
sv = Range("c7:bj30")
  With Application
    .EnableEvents = False
       nieuw = Target
    .Undo
       oud = Target
     If oud <> nieuw Then
        Target = nieuw
        Range("d7:bj30") = sv
        Range("c7:c30").ClearContents
     End If
    .EnableEvents = True
  End With
 End If
End Sub
 
Hartelijk dank, het werkt goed. Alleen als je de datum vooruit zet gaat het goed, dus van bijvoorbeeld 11 juni naar 18 of 25 juni gaat het goed. Als je datum terug zet schuiven de kolommen echter ook door terwijl ze dan terug zouden moeten gaan. Dat is dus nog steeds riskant aangezien dat lastig te controleren is. Eigenlijk zouden de invullingen onder de data een soort aan elkaar gelinkt moeten zijn zodat je de datum naar behoeven kunt aanpassen, is dit denk je mogelijk?
 
Kolommen verbergen/zichtbaar maken wordt vaak gebruikt in dit soort bestanden.
 

Bijlagen

  • test capaciteitsplanning.xlsb
    743,1 KB · Weergaven: 35
Oke, dank voor de reactie. Dat is inderdaad de meest eenvoudige oplossing. Die had ik eerst ook toegepast. Werkt inderdaad prima, alleen zit je aan een maximum aantal rijen na verloop van tijd, maar voor nu denk ik toch de meest eenvoudige oplossing.
 
Ik neem aan dat je het maximaal aantal kolommen bedoelt, dat zijn er 16384 en kan je dus zo'n 45 jaar mee vooruit;)
 
Daar heeft MS Office titelblokkering voor uitgevonden.

Titelblokkering op kolom C.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$B$2" Then Application.Goto Cells(1, Application.Match(Target, Rows(3), 1)), True
End Sub
 
dank voor je reactie, maar dit werkt niet. De inhoud van C8:BJ38 wijzigt niet mee met het verplaatsen van de datakolommen. Ik hou het bij de eenvoudige oplossing van VenA.
 
Dan begrijp je het niet.
Dit doet precies hetzelfde, maar met eenvoudiger code.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan