Jetpack abonneren via mail werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

BMS99

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2018
Berichten
7
Hallo,

Ik heb Jetpack geïnstalleerd en volgers kunnen zich via e-mailadres aanmelden om een melding te krijgen als er een nieuwe post online is gekomen.
Dit lijkt te werken met gmail, hier ontvang ik wel een mail, maar als ik bijvoorbeeld mijn @me.com of hotmail.com adres invul, dan ontvang ik geen bevestigingsmail. En ontvang ik dus ook niks. Ook niet in de spam folder.

Ik heb op andere fora gelezen dat dit kan voorkomen, alleen kom ik nergens een oplossing tegen.
Hopelijk vind ik die hier wel.

De pagina waar ik hulp bij nodig heb: http://www.mywayofcycling.com

Groet!
 
Ik gebruik dit niet maar ik gebruik een plug-in waar mensen zich met e-mailadres kunnen aanmelden voor mail als er een nieuwe post op de website staat. De plug-in heet Follow. Degene met hotmail krijgt de mail, dus deze werkt goed. Misschien een idee?
 
OK thanks, ga er eens naar kijken. Het is alleen dat ik al 120 aanmeldingen heb. Zou zonde zijn als zij niks ontvangen of wanneer ik weer opnieuw moet beginnen....
 
Nee, daar kom ik ook niet verder. Je wordt vaag rondgestuurd op hun site, zonder contactmogelijkheid. Ik kom er niet achter.
 
thanks Tommy78, heb hier ook een melding gemaakt.
 
Ikzelf zou niet aanraden om direct te schuld op de maker te gaan afschuiven. Het kan natuurlijk ook aan de server liggen waar je bepaalde e-mails niet ontvangt. Dus test het eerst eens via de mail functie van PHP, of PHPmailer, en kijk eens of daar met een zelf gemaakte mail hetzelfde gebeurt.

Hotmail is vaak bokkig als het om mails afleveren gaat, op je server. Ga eens na of de SPF goed geïmplementeerd is in de DNS?
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf zou niet aanraden om direct te schuld op de maker te gaan afschuiven. Het kan natuurlijk ook aan de server liggen waar je bepaalde e-mails niet ontvangt. Dus test het eerst eens via de mail functie van PHP, of PHPmailer, en kijk eens of daar met een zelf gemaakte mail hetzelfde gebeurt.

Hotmail is vaak bokkig als het om mails afleveren gaat, op je server. Ga eens na of de SPF goed geïmplementeerd is in de DNS?

Bedankt voor je reactie, maar van je adviezen snap ik helaas niet zoveel :-(

Het is een probleem waar meer mensen last van hebben (gehad), zoals ik heb gelezen.
Ik heb support een mail gestuurd, hopelijk weten zij raad.
 
de SPF goed geïmplementeerd is in de DNS?
Ik kan best begrijpen dat je dit niet helemaal snapt, dit is echt meer voor de mensen die technisch lezend zijn.
Hier een website die het uitlegd https://www.e-village.nl/blogitem/vermijd-de-spambox-zorg-voor-de-juiste-authenticatie
maar dan nog begrijpen maar weinig mensen dit.

Wat ik wel weet is dat ik problemen had met de mail die werd gestuurd naar een hotmail adres, maar ook naar gmail.
Deze mail is afkomstig van een forwarder e-mail die ik heb aangemaakt voor een website van een hengelsportvereniging en die mail kwam standaard bij diegene in de spam.
Nu is deze meneer niet computervaardig maar we hebben hem uitgelegd dat hij die mail als NIET SPAM moet aanwijzen.

Nu komt het bij jou niet eens in de spam map. Ik zou dan toch eens kijken naar een plug-in die hetzelfde doet. Die ik heb, kan je zelf emailadressen ingeven die dan mail krijgen. Dus dat zou een optie zijn. Daarna mag je uiteraard voor de privacy geen mail zelf meer invoegen.

ps. als mail niet aankomt kan het zijn dat die map overvol is. Ik neem aan dat je daar al naar gekeken hebt?
En hoe heb je het account ingesteld, in POP3 of in IMAP?
Want daar zit ook nog een verschil in.

Doe ook eens dit:
Als je bij hotmail op opties --> meer opties -->hotmail aanpassen--> emails automatisch opslaan in mappen ...klikt, daar kan staan dat alles wat met info@ begint meteen verwijdert mag worden of kijk wat daar staat aangegeven.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan best begrijpen dat je dit niet helemaal snapt, dit is echt meer voor de mensen die technisch lezend zijn.
Hier een website die het uitlegd https://www.e-village.nl/blogitem/vermijd-de-spambox-zorg-voor-de-juiste-authenticatie
maar dan nog begrijpen maar weinig mensen dit.

Wat ik wel weet is dat ik problemen had met de mail die werd gestuurd naar een hotmail adres, maar ook naar gmail.
Deze mail is afkomstig van een forwarder e-mail die ik heb aangemaakt voor een website van een hengelsportvereniging en die mail kwam standaard bij diegene in de spam.
Nu is deze meneer niet computervaardig maar we hebben hem uitgelegd dat hij die mail als NIET SPAM moet aanwijzen.

Nu komt het bij jou niet eens in de spam map. Ik zou dan toch eens kijken naar een plug-in die hetzelfde doet. Die ik heb, kan je zelf emailadressen ingeven die dan mail krijgen. Dus dat zou een optie zijn. Daarna mag je uiteraard voor de privacy geen mail zelf meer invoegen.

ps. als mail niet aankomt kan het zijn dat die map overvol is. Ik neem aan dat je daar al naar gekeken hebt?
En hoe heb je het account ingesteld, in POP3 of in IMAP?
Want daar zit ook nog een verschil in.

Doe ook eens dit:
Als je bij hotmail op opties --> meer opties -->hotmail aanpassen--> emails automatisch opslaan in mappen ...klikt, daar kan staan dat alles wat met info@ begint meteen verwijdert mag worden of kijk wat daar staat aangegeven.

Ik ga eens kijken naar je link.

Gmail krijg ik dus wel binnen, op de andere mail niet. Ik ontvang gewoon mail op de andere adressen en zit ook niet in spam of inbox is vol.
@me is een IMAP

Wat ik hotmail kan opzoeken, die opties zie ik niet terug....maar wat ik heb kunnen zien is dat @info in het algemeen geaccepteerd word.

Tot slot, welke alternative plugin hiervoor zou jij dan aanbevelen?
 
Als de persoon niet echt goed vaardig is met computers, dan raad ik hem aan om even contact op te nemen met zijn hosting om te vragen waarom Hotmail e-mails niet binnenkomen.

Ik kan mij bijna niet indenken dat dit aan de plug-in zelf zou liggen, en dus ook het zoeken naar andere plugin verspilling van de tijd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan