caption optionbutton userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samet1805

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2017
Berichten
11
Beste Allen

Is er een mogelijkheid om de caption van een optionbutton aan te passen volgens een tekst in een cel?

in bijlage een bestandje.

Als ik in een cel in kolom A dubbelklik, verschijnt er een userform met optionbuttons.
Bedoeling is dat ik tekst invul in bv kolom C, en deze wordt overgenomen in de caption van de optionbuttons.

alvast bedankt
 

Bijlagen

  • caption.xlsm
    15,8 KB · Weergaven: 28
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()

Opvolger1.Caption = [C1].Value
Opvolger2.Caption = [C2].Value
.....

End Sub
 
Laatst bewerkt:
Beste

Bedankt! op zich werkt het, maar neemt de waarde pas over na een paar keer klikken?
 
neemt de waarde pas over na een paar keer klikken
Wat bedoel je?
Hierbij een voorbeeeldje.
 

Bijlagen

  • caption.xlsm
    21,4 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
beste gast0660

Als ik een waarde in cel 1 bijvoorbeeld aanpas, en dan dubbelklik om de userform te krijgen, staat er nog altijd de oude waarde in.
Pas na een hele tijd wordt de "nieuwe" waarde overgenomen.

Hoe kan dit?
 
Dat komt door het dubbelklik event, met een cel in edit mode werkt VBA niet Kies eerst een andere cel en ga terug naar de gewenste cel.
Het zou beter zijn om een meer gelijkend vbtje te posten waaruit blijkt wat je wilt bereiken. (zonder gevoelige info natuurlijk maar met wat Jan en Katrien gegevens)
 
Zet die code ervoor in de Userform_Activate in plaats van in de Userform_Initialize
 
Beste

In bijlage een lichtjes aangepaste. ik moet gewoon gebruikres (opvolgers) kunnen toevoegen of wijzigen. deze zouden dan meteen moeten worden overgenomen door de caption.
 

Bijlagen

  • caption.xlsm
    23 KB · Weergaven: 33
Als je het userform eerst een beetje opschoont:
 

Bijlagen

  • __caption snb.xlsm
    17,2 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan