• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

deze rij verbergen als...

Status
Niet open voor verdere reacties.

formule

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
37
Goedemiddag,

Ik wil per rij aangeven wanneer de rij zichtbaar moet zijn

Hiertoe dient een waarde in de rij vergeleken te worden met invoerwaarden.


De werking zou ongeveer moeten zijn:

Als de waarde in kolom X in deze rij groter is dan de waarde in cel A OF kleiner is dan de waarde in cel B, dan verberg deze rij, anders laat deze rij zien

Vervolgens zal ik de formule voor andere rijen wijzigen zodat ze naar andere cellen verwijzen (dus cel A en B worden dan C en D)

Zie voorbeeld

Alvast dank voor het meedenken!

ps mbv de zoekfunctie kom ik meerdere opties voor het verbergen van rijen tegen, maar niet een die per rij anders kan zijn
 

Bijlagen

  • Deze rij verbergen als.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 29
Hoi formule,

Je kunt voor het verbergen van rij 15 en 16 (in kolom R) de volgende formule kunnen gebruiken: =ALS(EN(ISLEEG($D$4);ISLEEG($D$5));"Rij verbergen";"Rij tonen")

Je kunt voor de verbergen van de waarden in de rijen de volgende formule gebruiken: =ALS(EN($C18>=$D$5;$C18<=$D$4);"Rij tonen";"Rij verbergen")

Zie ook bijlage: Bekijk bijlage Deze rij verbergen als (aangepast).xlsx

Gr Jos
 
Ben je bekend met Autofilter ?
 
Hoi formule,

Je kunt voor het verbergen van rij 15 en 16 (in kolom R) de volgende formule kunnen gebruiken: =ALS(EN(ISLEEG($D$4);ISLEEG($D$5));"Rij verbergen";"Rij tonen")

Je kunt voor de verbergen van de waarden in de rijen de volgende formule gebruiken: =ALS(EN($C18>=$D$5;$C18<=$D$4);"Rij tonen";"Rij verbergen")

Zie ook bijlage: Bekijk bijlage 325835

Gr Jos

Dank voor je reactie!

Nu krijg ik keurig de tekst verbergen of tonen in de kolom, maar de rijen worden niet verborgen

Moet ik nu via VBA zeggen dat als kolom R de waarde rij verbergen heeft, de rij moet worden verborgen en anders laten zien?
 
Als ik dit toevoeg aan Blad1 gebeurt er in ieder geval niets:
Code:
Sub A()
   Sheets("Blad1").Range("R1:R50").AutoFilter 1, "<>Rij verbergen"
End Sub
 
een poging om een autofilter te maken lukt ook niet helemaal, ik kan geen celverwijzing zetten in een criterium bij een aangepast autofilter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan