Alle koppelingen naar andere werkbladen in één keer verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaakz

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
120
Beste lezers,

Wie kan mij helpen aan de code voor het in één keer verwijderen van alle koppelingen naar andere werkbladen.

De ene keer zijn het er 3 of meer dan andere keer 1 en kunnen koppelingen naar andere bestanden zijn.

Het betreft Excel en de koppelingen zijn gemaakt naar andere Excel documenten


Alvast bedankt voor het snelle antwoord
Groet
Sjaakz
 
Laatst bewerkt:
Welk product? Welk type koppelingen? Voorbeeld document?
 
Zoiets?
Code:
Sub dotch()
ActiveSheet.Hyperlinks.Delete
End Sub
 
Ik dacht eerder aan:

Code:
Sub M_snb()
    For Each it In ThisWorkbook.LinkSources
         ThisWorkbook.BreakLink it, 1
    Next
End Sub
 
bedankt dit werkt maar......

Beste lezers,

De code van SNB werkt voor mij. Maar ik wil nog een klein stapje verder gaan.

Het betreffende document wordt automatisch geopend. Tijdens het openen krijgt de gebruiker de melding dat het bestand koppelingen heeft met andere werkbladen. Optie (bijwerken ja of nee) en dit wil ik niet.
Niet Bijwerken dus.

De instructie Application.DisplayAlerts = False opnemen in mijn code werkt niet.

Groet Sjaakz
 
Je kan in de instellingen van een koppeling aangeven of die vraag gesteld moet worden en of er wel of niet bijgewerkt moet worden.
 
Het gaat over koppelingen in een werkboek; trefwoord workbook
Het gaat over bijwerken/aktualiseren; trefwoord: update
Het gaat om koppelingen; trefwoord: link

Gebruik de ObjectBrowser in de VBEditor.
Gebruik de trefwoorden en verder je gezond verstand.
 
ja ja

Via een zelf startende macro bij het openen van het bestand wil ik voordat de vraag komt bijwerken enz alle eventuele koppelingen verwijderen. Het lijkt alsof de koppelingen eerder bijgewerkt moeten worden dan pas de zelf startende macro.

Ja ik weet hoe je dit uit kan zetten maar het betreft iedere keer een nieuwe koppeling met een andere naam en uitzetten werkt dan niet.


Wij hebben een dossier administratie voor ieder dossier wordt er een Excel bestand aangemaakt. Wanneer er een dossier afgesloten wordt schrijft het afgesloten dossier gegevens in het betreffende log bestand.

Wat de oorzaak is weet ik nog niet maar er worden dus ook incidenteel koppelingen naar dit bestand geschreven. (alle mogelijke koppelingen verwijderen bij het afsluiten van het bestand werkt nog niet bij de vele oudere dossier bestanden)
 
Heb je mijn suggestie uitgevoerd ?
 
om eerlijk te zijn

hallo SNB,

Om eerlijk te zijn nee.........ik begrijp er weinig/niets van. Binnen excel weet ik het allemaal wel uit te vinden door ervaring welke terug gaat naar lotus. Toen had ik een mooi dik boek van Oetker (volgens mij) en daar haalde ik alles uit. Nu kan ik zo'n mooi soortgelijk boek niet vinden en maak ik macro's dmv opnemen en dat gaat redelijk goed. Als ik dingen anders wil of wat niet opgenomen wordt dan vraag ik het hier.


Eigenlijk ben ik dus ook op zoek waar in, voor mij normale taal de functies worden besproken met voorbeelden / toepassingen erin.

Groet Sjaakz
 
hallo SNB,

Om eerlijk te zijn nee.........ik begrijp er weinig/niets van. Binnen excel weet ik het allemaal wel uit te vinden door ervaring welke terug gaat naar lotus. Toen had ik een mooi dik boek van Oetker (volgens mij) en daar haalde ik alles uit. Nu kan ik zo'n mooi soortgelijk boek niet vinden en maak ik macro's dmv opnemen en dat gaat redelijk goed. Als ik dingen anders wil of wat niet opgenomen wordt dan vraag ik het hier.


Eigenlijk ben ik dus ook op zoek waar in, voor mij normale taal de functies worden besproken met voorbeelden / toepassingen erin.

Groet Sjaakz
https://www.vanduurenmedia.nl/EAN/9789059409354/Het_Complete_Boek_Excel_VBA_voor_professionals_2e_editie

Dit boek zal je aanzienlijk helpen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk daar heb ik wat aan.:thumb::thumb:

Dat boek ga ik vanavond direct bestellen.

Bedankt miso1995

SjaakZ
 
Alsjeblieft, ik heb hem thuis ook en ik moet zeggen dat het schrijven van codes steeds beter gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan