• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal actieve orders op een dag tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dean87

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2016
Berichten
6
voor een analyse zoek ik een oplossing voor het volgende probleem:

ik maak gebruik van 2 data sets. 1x geschreven uren van medewerkers, en 1x inkooporder contracten.

nu wil ik per medewerker per dag zoeken hoeveel actieve contracten er bestaan.
het resultaat moet de som van het aantal actieve orders terug geven voor die medewerker op die dag.

zie bijlage voor voorbeeld.

ik heb al een index formule half werkend gekregen , maar die geeft het resultaat weer van de eerste de beste regel die voldoet aan de voorwaarde. die telt niet door.

Bekijk bijlage probleem actieve orders op dagbasis.xlsx
 
In E4
Code:
=SOMPRODUCT(($H$4:$H$6=C4)*($I$4:$I$6<=D4)*($J$4:$J$6>=D4))
 
@VenA: super bedankt!! nooit gedacht dat de oplossing zo makkelijk kon zijn!!
bedankt
 
dubbeltelling verwijderen

@venA: ik heb aanvullend nog een vraag.

in de volgende stappen vergelijk ik de totale beschikbare uren uit de order met de som van uren uit de geschreven uren.

met een draaitabel met uren geschreven order haal ik de som op.
echter wil ik geen dubbeltelling tonen als een als ik de uren heb opgehaald uit de draaitabel.

ben met formule van verschuiving aan de slag gegaan , maar komt er niet goed uit. weet jij nog een robustere oplossing ?
de rode 12 zou 0 moeten zijn.

dubbeltelling verwijderen.PNG
 
Met een plaatje moet je op een andere sectie van dit forum zijn.
 
excel file issue 2

sorry, plaatje was idd snelle actie.

hierbij voorbeeld excel.

als GUID in kolom F moet eerst keer resultaat geven. daarna alle dubbelen geen waarde geven of 0.

Bekijk bijlage issue2.xlsx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan