• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe maak ik een zoeksysteempje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil een zoeksysteempje maken waarin een gebruiker kan zoeken naar alternatieve melodieën van een lied.
Het gaat om nummers die in verschillende bundels staan, zelfs deels overlappend (lied A komt voor in bundel X, maar ook bundel Y met uiteraard hun eigen volgnummer) en die op verschillende melodieën kunnen worden gezongen.
De huidige opzet komt bij mij te amateuristisch over (nee, ik wil geen superprofessioneel systeem hebben).
Wat is de beste manier om zoiets te bij te houden?

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • hm-liedbundel.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 30
Is Access geen beter idee omdat je met verschillende entiteiten en relaties werkt, en dus een echte database zoekt?

Ik weet wel dat je in Excel goed kan filteren, maar voor wat jij wilt is dit niet voldoende.
 
Is Access geen beter idee omdat je met verschillende entiteiten en relaties werkt, en dus een echte database zoekt?

Ik ga eens kijken of ik de huidige opzet in Access kan krijgen. Bedankt voor de tip!
Voor dit subforum zet ik dit topic op Opgelost. Evt. vervolgvragen zal ik in het subforum Access plaatsen.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Ik heb vooralsnog gekozen voor LibreOffice - Base, omdat mijn Office 365 Essential blijkbaar geen Access bevat. Er is echter op het Helpmij-forum geen LibreOffice-sectie :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan