• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoogste waarde vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog 1 poging dan.

Zie bijgevoegd VOORBEELD. Voldoet dit, en zo nee WAAROM niet.
 

Bijlagen

  • Grootste vinden (AC).xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 26
Alex,

Kan het nu niet helemaal controleren, maar ik zie wel een koppeling die ik nodig heb. Ik ga er mee aan de gang.
Alvast bedankt.

Groeten,

krkl
 
Alex,

In de bijlage een voorbeeld zoals ik deze zou gebruiken als de getallen onder elkaar zouden staan. Omdat het 2 cijferige getal nu één cel naar rechts verschoven is loop ik vast.
Ik krijg dit met jouw formule helaas ook niet voor elkaar.

Groeten,

krkl

Bekijk bijlage aangepast voorbeeld 2.xlsx
 
Matrixformule.
Code:
=MAX(ALS(O10:S10<>"";VERSCHUIVING(O11:S11;;1)))
 
Harry,

ik zie nu gebeuren wat ik wil, nog een vraag hoe kan ik in de range naar de specifieke 5 cijferige nummers verwijzen

=MAX(ALS(O10:S10<>"";VERSCHUIVING(O11:S11;;1)))

In de range O10:S10 wil ik dus specifiek zoeken naar 12345, 23456 en 34567 is dat ook mogelijk.

Groeten,

krkl
 
Een van de twee (versie afhankelijk).
Code:
=MAX(ALS(O10:S10={12345\23456\34567};VERSCHUIVING(O11:S11;;1)))
Code:
=MAX(ALS(O10:S10={12345;23456;34567};VERSCHUIVING(O11:S11;;1)))
 
47 berichten verder en we zijn er schijnbaar...

Tip voor eventuele volgende vragen: plaats altijd een representatief voorbeeld in excel. Geef (handmatig) aan wat voor uitkomsten je verwacht voor enkele situaties. Dat helpt veel meer dat lange lappen tekst.

Voor nu: succes ermee.
 
Het kan nog wel iets korter ook.
Code:
=MAX(ALS(O10:S10={12345\23456\34567};P11:T11))
 
Harry en Alex,

Excuses dat mijn vraag stelling er niet duidelijk uitkwam. De uiteindelijke oplossing die is gevonden heeft mij enorm geholpen. Bij volgende vragen zal ik proberen duidelijker te zijn. Nogmaals dank voor het aanreiken van de oplossing.

Groeten,. krkl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan