• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoogste waarde vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan heb je het verkeerde bereik genomen, die staat er een rij onder.
 
Harry,

Dan is er toch geen koppeling met het 5 cijferige getal er boven die is voor mij van belang.

Groeten,

krkl
 
Inderdaad is er geen koppeling, maar in je voorbeeld ook niet; daar neem je ook het grootste 2 cijferige getal.
 
Plaats een voorbeeldbestand en laat duidelijk zien wat het verwachte resultaat is.
 
Beste alle,

in de bijlage staat.

20 Hier is als hoogste getal 20 gevonden rechts onder 12345 en moet dus worden weergeven
De hoogste getal moet gevonden worden het staat hier onder 12345

25 Hier is als hoogste getal 25 gevonden rechts onder 23456 en moet dus worden weergeven
De hoogste getal moet gevonden worden het staat hier onder 23456

De waarde 20 en 25 zijn gekoppeld aan 12345 respectievelijk 23456, excel moet dus kijken naar de 5 cijferige getallen die ik kenmerk noem en dan van 2 cijferige getallen die er rechts onderstaan de grootste weergeven.
Daarom zocht ik in eerste instantie naar verschuiven (1 naar beneden dan 1 naar rechts) maar daar kwam ik niet uit.

Groeten,

krkl
 
Je schrijft dat je niet op zoek bent naar het kenmerk, maar je wil het grootste 2 cijferig getal.
Wat kan mij die kenmerk dan schelen; totaal niet interessant toch?
 
Voor mij is dat van belang omdat ik met meer dan 70 kenmerken werk, verspeid over meerdere regels. Heb ik een oplossing voor vraag zoals ik heb gesteld dan kan ik weer verder.

Groeten,

Krkl
 
Heb je de formule in #2 getest?
 
Jazeker, maar deze geeft het getal onder het hoogste kenmerk weer. in plaats van het hoogste 2 cijferige getal.

Groeten,

krkl
 
Jammer dat je niet duidelijk genoeg bent met je uitleg.

Veel succes.
 
Dan moet je een ander bereik erin zetten...

Volgens mij is de oplossing voor je probleem al een paar keer voorbij gekomen hier.

Telkens de vraag simpelweg herhalen draagt niet bij aan verduidelijking.

Plaats nu eens een bestand met VOORBEELDEN erin. Wat wil je zien als uitkomst bij verschillende situaties...
 
Laatst bewerkt:
Alex,

In de bijlage staat toch wat ik zoek. Ik weet niet wat ik nog moet uitleggen, misschien kan het ook wel niet.

Als ik verschuiving gebruik bij het eerste 5 cijferig getal kan ik het 2 cijferige getal in beeld krijgen. Dit wou ik dus bij alle drie doen en dat combineren in een formule en dan grootste krijgen. Ik kan het niet beter uitleggen als wat ik in de verschillende reactie heb gedaan.

Mocht het niet kunnen wil ik toch iedereen bedanken voor het helpen bij het bedenken van een mogelijke oplossing.

Groeten,

krkl
 
In de bijlage staat dat je de max zoekt (steeds het hoogste getal) zonder een koppeling naar het kenmerk.
 
Harry,

Bij het begin van de vraag staat toch dat het 2 cijferige getal gekoppeld is aan het 5 cijferige getal.

Groeten,

krkl
 
Klopt, maar ergens in het midden staat dat het kenmerk geen waarde heeft.
 
Ik geef het op. Probeer de aangedragen formules nog eens. Volgens mij zit de oplossing erbij. Succes.
 
Het ook een naam kunnen zijn, zodoende. Het is om op te zoeken en naar de cel er recht onder te verwijzen.

Groeten,

krkl
 
Als je op een naam zoekt of wat dan ook, en je wil het getal wat er rechtsonder staat is dat natuurlijk niet vanzelfsprekend altijd het hoogste getal.

Code:
=INDEX(H10:L10;VERGELIJKEN(K9;G9:L9;0))

Code:
=INDEX(H10:L10;VERGELIJKEN("naam";G9:L9;0))
 
Harry,

Ook dit brengt niet de oplossing die ik zoek, ik ga er maar van uit dat het niet.

Groeten,

krkl
 
Wat zoek je dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan