Adresboeken imopteren naar Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
239
Ik Windows Live Mail 2012 heb ik in het adresboek submappen gemaakt waarin mailadressen staan die uit "Alle adressen" komen.
De submappen zijn bedoeld om de hele groep mensen in één keer mails te kunnen sturen.
Nu wil ik WLM vervangen door Thunderbird en het adresboek importeren in TB.
Dat lukt wel met het hele adresboek, maar niet met de submappen.
Als ik de adressen in een submap van WLM selecteer en exporteer, dan wordt weer het hele adresbestand geexporteerd.
Is hier een oplossing voor?
 
Die kan ik niet vinden.
You can export the contact data from Windows Mail to a CSV format file (or files) and these can then be imported to Thunderbird's address books. Membership in a Group will not be identified after that export/import procedure.

Denk dat je de groepen moet aanmaken en dan de contacten naar de betreffende groep slepen als dat kan.
 
Ik had al de contacten die in één van de subgroepen thuis hoorden vanuit de hoofdgroep naar Verzameladressen gesleept.
Ik kan echter de naam hiervan niet wijzigen en kan ook niet meer groepen aanmaken.
 
'verzameladressen' = een groep?
Naam wijzigen, case sensitive? Als het alleen om Thunderbird gaat kan ik je niet verder helpen, want dat heb/gebruik ik niet. Kijk hier eens naar.
 
Laatst bewerkt:
"Verzamelde adressen" is een adresboek dat Thunderbird gebruikt voor het automatisch opslaan van adressen waar je een bericht aan hebt gestuurd.
Als ik dit zo lees en goed begrijp
Membership in a Group will not be identified after that export/import procedure.
is het niet mogelijk om de groepen die je in Windows Live Mail hebt aangemaakt over te zetten naar Thunderbird als je dat doet middels CSV-bestanden.

Ik gebruik Windows Live Mail zelf niet, maar welke andere opties om adressen te exporteren heb je in Windows Live Mail?
 
@Tommy
Dat begrijp je goed. Opties exporteren in WLM:
1. .CSV
2. Visitekaartje .VCF

. VCF laat staan of dat kan in Thunderbird, WLM selecteert met .VCF ook alles en geen groep.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het adresboek van WLM geexporteerd in .VCF. Dat kan m.b.v. een speciale ADDON die je in TB moet installeren.
Senso: de info op de site die ik via jouw hyperlink heb bekeken bleek voor mij de oplossing te zijn.
Bedankt voor jullie support
 
Geweldig!:thumb: We hebben al koffie en gebak.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan