Mappen openen niet meer met dubbelklikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MootjeT63

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2013
Berichten
26
Ik heb sinds een maand een nieuwe pc met windows 10. Vandaag kan ik geen mappen meer openen op mijn bureaublad. Als ik dubbelklik op een map, dan gaat die naar de taakbalk maar opent niet meer vanzelf. Ook met rechtsklikken lukt het niet. Vanaf de taakbalk lukt het ook niet meer. Zelfs met maximaliseren gebeurt er niets, het enige is dat het soms lijkt of die map wil openen maar dat gebeurt niet. Iemand bekend met dit probleem? PC herstarten maakt geen verschil. Wel zijn er updates geweest vandaag. Wat nu?
 
Probeer eens:
Typ in het zoekvak cmd > rechtermuisknop > Als administrator uitvoeren > typ achter de prompt sfc /scannow
wacht resultaat af.
 
Probeer eens:
Typ in het zoekvak cmd > rechtermuisknop > Als administrator uitvoeren > typ achter de prompt sfc /scannow
wacht resultaat af.

Geprobeerd maar helaas niets veranderd. Maar wel bedankt
 
Heb je misschien 2 beeldschermen ingesteld staan?
 
Heb je misschien 2 beeldschermen ingesteld staan?

nee gewoon 1 monitor. Ik heb altijd een map SPELLEN op mijn bureaublad en als ik daarop dubbelklik dan opent die, en kan ik mijn spel kiezen. Nu sinds vandaag dus niet, als ik dubbelklik op de map SPELLEN dan opent die niet meer maar gaat in de taakbalk staan en als ik dan rechtsklik zie ik wel de optie "openen" maar dan gebeurt er niets. Vanmiddag heb ik wel mijn pc opnieuw opgestart en toen zag ik tijdens het afsluiten wel dat er een update was, en na het herstarten ging die map niet meer open. Ook bij andere mappen gebeurt hetzelfde. Bij "deze pc" hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
1 Monitor, dat begrijp ik. Maar als er om welke reden dan ook 2 beeldschermen in Windows 10 ingesteld staan bestaat de kans dat de mappen wel worden geopend maar maar niet op het scherm waar jouw monitor mee verbonden is.
 
Lijkt mij stug, want dat zou je dan moeten weten. Hoe kan dat zo wijzigen? Typ Beeldscherm in het zoekvak en dan Beeldscherminstellingen wijzigen.

Herstelpunt gebruiken?

edit:
zie post 8
Is wel slim gedacht, de uitleg wijst hier ook sterk op, alleen als het programma in de taakbalk zou staan en geopend is, dan is de optie "openen" zeer vreemd en onlogisch.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat het ver gezocht is, maar niet geschoten is altijd mis.
 
Ik weet dat het ver gezocht is, maar niet geschoten is altijd mis.

Nou, zó ver gezocht was het toch niet! Ik ben naar "beeldscherminstellingen wijzigen" gegaan en daar stond het beeldscherm 1 aangegeven, maar er stonden ook opties voor beeldscherm 2 maar die heb ik helemaal niet. Dus heb ik iets verder naar beneden gescrold naar "meerdere beeldschermen" en daar aangegeven "alleen weergeven op 1" en toen dubbel geklikt op de map programmas, en hij opent weer keurig netjes zoals ie moet doen! Geen idee waarom dat 2e beeldscherm ingeschakeld was, voor zover ik weet had ik daar niets veranderd, maar alles doet het weer perfect.

Heel hartelijk bedankt voor het meedenken en de tips!

bdaycake.jpg

Deze is voor jullie voor bij de koffie morgen :)
 
Geweldig dat het is opgelost.:thumb: Ik ga Edmoor nomineren voor de Internet Hall of Fame. Hebben we tweemaal gebak.:d:d:d
 
Ik weet nu ook waardoor het kwam. Ik heb op deze nieuwe pc 2 HDMI-aansluitingen en had mijn monitor al op HDMI staan. Nu heb ik van de week mijn televisie aangesloten op de andere HDMI-aansluiting maar ik kreeg alleen een leeg bureaublad te zien, dus dacht ik dat hij het niet deed. De pc heeft die tv dus als monitor 2 gezien dus had ik wèl 2 monitoren.... Als ik nu alleen beeldscherm 2 aanklik dan kan ik mijn films en zo van mijn pc ein-de-lijk ook op mijn televisie bekijken.

Ik denk dat ik van de week een beetje moe was (misschien wel een beetje dom...:eek: ) maar ik was echt totaal vergeten dat die ene kabel in mijn televisie zat. In mijn gedachten was mijn televisie géén monitor maar gewoon een televisie :p Wist ik veel dat een pc geen onderscheid maakt tussen moitor en televisie :p


Dus dacht ik ik schrijf even een updeetje :)
 
Oorzaak nu ook bekend dus.
Bedankt voor de update :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan