• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantallen.als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronsom

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Berichten
232
Hallo,

In de bijlage zoek ik met de aantallen.als functie naar unieke waarden. Dit werkt prima. Alleen als ik deze functie in het originele bestand plaats met meer dan 800.000 rijen wordt het lastig.
Dan duurt het heel lang voor Excel dit heeft berekend.
Mijn vraag is of dit bijv. met een andere functie of VBA op te lossen is zodat het bestand dit makkelijk kan doorreken.

Groet Ronsom
 

Bijlagen

  • tellen.xlsx
    15,5 KB · Weergaven: 25
Wat wil je er mee? Een snellere oplossing is een draaitabel.
 
Hallo VenA,

Hoe kan ik met een draaitabel hetzelfde resultaat behalen als met de functie?
Uiteindelijk wil ik de uitkomst van de formule gebruiken om een deling te maken zoals in de laatste kolom van de tabel. Deze heb ik nieuw toegevoegd.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
 

Bijlagen

  • tellen.xlsx
    16,3 KB · Weergaven: 27
Helaas niet echt. Je krijgt nu repeterende getallen in jouw tabel. Wat wil je hiermee? Laat het in een resultaat sheet zien.
 
Hallo VenA,

ik heb in het bestand een tabblad bijgevoegd. Het tabblad met de rode kolom is het resultaat wat ik zoek.
 

Bijlagen

  • tellen.xlsx
    30,4 KB · Weergaven: 28
Hallo,

Ik heb mijn gegevens nog eens goed bekeken en heb fouten gezien in mijn vraagstelling. Ik zet de vraag als opgelost en kom weer terug met de vraag als ik mijn gegevens op orde heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan