wifi verbeteren icm ethernet splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

thymon

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
54
Hallo,

Ik ben recentelijk verhuisd en heb nu wat struggles met mijn internet op mijn nieuwe kamer.

Huidige situatie: Ik heb 1 internet kabel vanuit het modem rechtstreeks naar mijn ps4 (op mijn kamer). Daarnaast zou ik graag mijn laptop ook bekabeld willen aansluiten. Dit kan gemakkelijk met een splitter op mijn kamer. Echter heb ik ook slechte wifi. Deze zou ik ook willen verbeteren.

Wat is de beste optie om deze 2 problemen op te lossen?

Zelf wilde ik een splitter kopen en een access point op deze splitter aansluiten. Echter leek mij dit een beetje omslachtig.

Verdere info: standaard modem ziggo.

alvast bedankt!
 
Mij lijkt een powerline (internet via het stroomnet) de oplossing.
Ik gebruik dat ook met mijn ziggo router. 1 powerline-adapter aangesloten op de router en 1 in het stopcontact op zolder.
Op zolder heb ik dan een goeie wifi + een kabel-lan aansluiting met zo'n set.
 
Je hebt al utp kabel op je kamer, dan heb je aan een access point met 4 UTP aansluitingen en wifi genoeg.
1 vd 4 utp aansluitingen is nodig voor de aanvoer kabel dus heb je nog 3 utp aansluitingen over en de wifi.
Je kunt ook een oude router nemen en alleen de LAN aansluitingen gebruiken nadat je de router een vast ip adres gegeven hebt.
Als de router wifi heeft is dat mooi meegenomen.
Vergeet alles met splitters en zo, werkt alleen in speciale gevallen, niet aan beginnen, deze 2 oplossingen dekken 99+% vd gevallen.

@srpchulp een powerline gebruik je alleen als je geen utp kabel ter plekke kunt krijgen, maar als ik het goed begrijp ligt die er al, dus is een powerline overkill.
 
bedankt voor de reacties.
Zou je mij misschien een linkje willen sturen ter voorbeeld van zo'n access point met utp aansluitingen?

alvast bedankt,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan