• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: tabel omlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Berichten
421
Hallo, ik produceer met VBA een tabel met een variabel aantal regels. Hoe kan ik met vba randen (omlijning) om/in deze tabel plaatsen? In het voorbeeld wordt de linker tabel geproduceerd en de rechter tabel zou het uiteindelijke resultaat moeten zijn. Als ik met de macro-recorder de code produceer dan kan ik dat niet vertalen naar mijn wenst.
Iemand tijd/zin om mij te helpen?

Bekijk bijlage Omlijning_1.xlsb
 
ik vraag of iemand een code voor mij zou kunnen maken, dus ik heb geen code. De code die ik gebruik om de linker tabel te maken is voor mijn vraag niet interessant.
 
Laatst bewerkt:
Jouw kennis van wat interessant is stelt mij gerust.
 
Dat denk jij misschien,jou tabel is toch variabel en dat zou ik uit jou code kunnen halen, maar er is misschien iemand anders die wel hier op wil reageren.
 
sorry, de aard van de code die ik gebruik is eigenlijk niets bijzonders maar ik vind het te persoonlijk om hier te plaatsen. Ik wil graag deze code uitbreiden met de code voor omlijning. Komt bij dat het voor mij een uitdaging is om een code die ik van jullie krijg om te bouwen naar iets bruikbaars voor mij. Daar hoeft toch niet mis mee te zijn hoop ik!?!
Als de linker tabel in de bijlage wordt "omgebouwd" naar de rechter ben ik tevreden. De rest probeer ik zelf te "verbouwen". De cynische opmerking van snb vind ik jammer.
 
Toch is dat volledig terecht omdat de oplossing waar je om vraagt nogal afhankelijk is van wat je al gedaan hebt.
En op welk moment moeten die verschillende soorten kaders worden opgebouwd?
Door een druk op een knop? Na het wijzigen van een cel? Bij het toevoegen van een regel? Anders?
 
dat begrijp ik edmoor. Maar ik probeer dat graag zelf in te bouwen in mijn code. Mijn code is opgebouwd uit elementen die ik hier geleerd hebt want ik ben maar een amateurtje. Er wordt op dit forum vaak geschreven "probeer dit of dat eerst zelf eens" of zoiets in die trant. En daar probeer gehoor aan te geven omdat het voor mij een uitdaging is. Ik heb hier meerdere keren hulp gevraagd en heb dan een voorbeeld bestand geplaatst. Maar ja........., toch waardeer en respecteer ik jullie antwoorden. En dan vind ik de sneer van snb "jammer".
 
Ik denk dat het anders bedoeld is dan het overkomt maar begrijp wel waarom je het op die manier ervaart.
Een voorbeeld kan ik denk ik ook wel voor je maken maar dan specifiek voor het document dat je plaatste.
Maaruh, 01:17, dus nu even niet :p
 
Code:
Sub Lijntjes()
    With Range("D7").CurrentRegion

        .BorderAround Weight:=xlThick                                'dikke lijn rondom

        With .Borders(xlInsideVertical)                              'dunne vertikale lijnen binnenin
            .LineStyle = xlContinuous
            .Weight = xlThin
        End With

        With .Rows(1).Borders(xlBottom)                              'bovenste regel horizonatel lijn
            .LineStyle = xlContinuous
            .Weight = xlThin
        End With

    End With
End Sub
 
Kan hier maar 1 ding over zeggen: "Een waarheid als een koe :p"
 
Hallo cow18, bedankt voor jouw reactie. Hier kan ik verder mee. Edmoor, bedankt voor je begrip en bereidheid!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan