• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Paden tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronsom

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Berichten
232
Hallo allemaal,

Ik doe een nieuwe poging.
In de bijlage staat een bestand met daarin een tabel. In de laatste kolom van de tabel wil tellen hoe vaak een containernummer( Kolom A) gebruikt wordt in een pad(Kolom D)
In kolom E heb ik het resultaat al neergezet maar dan zonder formule want dat is het gene waar ik naar zoek.
Ook is het belangrijk dat er naar de datum gekeken wordt.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet Ronsom
 

Bijlagen

  • paden tellen.xlsm
    18,3 KB · Weergaven: 46
Hallo,

Misschien ben ik nog niet helemaal wakker, maar als ik in je voorbeeldbestand kijk naar het aantal malen dat het containernummer uit kolom A (849) voorkomt in het pad van kolom D, kom ik op nul uit en niet op twee :confused:
 
Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie.
Inderdaad het getal 849 komt niet voor in de kolom D. Dat is ook niet wat ik zoek.
Ik zoek naar het aantal paden waarin container 849 gebruikt is.
In de bijlage heb ik geprobeerd wat duidelijker te zijn. Ik hoop dat het gelukt is.
 

Bijlagen

  • paden tellen.xlsm
    18,3 KB · Weergaven: 30
Hallo Ronsom,

Kan het zijn dat wij iets niet zien:

externe verbinding.png

want ik zie eerlijk gezegd geen enkel verschil tussen je eerste bestand en het tweede
 
Sorry, vergeet het laatste bericht. Ben toch nog wakker geworden en zie wat je bedoelt. Ga eens kijken
 
Zo iets?

Code:
=AANTALLEN.ALS(A:A;A24;C:C;C24)/AANTALLEN.ALS(C:C;C24;A:A;A24;D:D;D24)
 
Hallo Ronsom,

Dit is het nog niet helemaal. Gaat mis als de verhouding tussen pad 137 en pad 139 zodanig wijzigt dat het resultaat van de formule geen geheel getal meer is. Heb wat gestoeid met AFRONDEN, maar werkt ook niet altijd goed.
 
Of ?

PHP:
=SUMPRODUCT(($A$2:$A$60=A24)*($D$2:$D$60=D24)*($C$2:$C$60=C24))

of

PHP:
=SUMPRODUCT(N($A$2:$A$60&$C$2:$C$60&$D$2:$D$60=A2&C2&D2))
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ronsom,

De VBA oplossing van Sylvester zou ik aanbevelen. Lijkt in elk geval steeds foutloos te werken.
 
@JanBG

Ik zoek naar het aantal paden waarin container 849 gebruikt is.

Dan lees jij de vraag totaal anders dan ik. De vraag is het aantal, niet het aantal verschillende.
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties.

@Snb ik krijg de melding #naam als ik je code gebruik.
 
Heb jij een Nederlandse versie van Excel soms ?
 
@snb

Dat is toch precies wat de VBA van Sylvester doet
 
Nee die neemt het 'aantal verschillende', niet het 'aantal'.
 
Hallo allemaal,

Het gaat inderdaad om het aantal verschillende paden waar de container in gebruikt wordt.
 
dat had ik al uit je voorbeeld gehaald.
en omdat je toch al vba gebruikt heb ik in post 11 een oplossing met vba gepost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan