Zoeken naar inhoud/woorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.635
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Word 2007 H&St
Zoek een manier om sneller te zoeken. Gebruik nu Ctrl-F maar dat zou ik graag vast in beeld hebben in een werkbalk of navigatiecenter.
 
Je kan dat navigatievenster loskoppelen en plaatsen waar je wilt.
Zoeken.JPG
 
Ja, dat is het probleem. Ik krijg geen navigatiecenter in 2007.
 
Ah, ok.
In heb 2016.
In 2007 was dat inderdaad nog niet op die manier aanwezig.
 
Vind ik knap dom van MS, want Ctrl+F is veel te omslachtig als je 'tig' verschillende woorden moet zoeken en deze vraag stond in 2010 al op Helpmij.nl en dus ik ben niet de enigste die dit vraagt.
 
Ook in Word-2007 blijft het gewoon in je scherm staan. Wel wat hinderlijk grootKnipsel.PNG
 
De grootte is nog niet bepalend, maar het zoeken in duizenden woorden die op alfabetisch volgorde staan is veel te omslachtig. Telkens moet je dan op enter drukken. Stel ik typ 'pro' dan moet die direct naar 'pro' gaan en niet nog eens enter. Want van 'pro' ga je naar 'aan' en van 'aan' naar 'dru' etc. etc. dat is dan honderd keer enter en honderd keer teveel.
 
Laatst bewerkt:
Je houdt er een wonderlijke manier van tekstverwerken op na.... Dan bouw je toch een formulier dat ‘live’ elke lettercombinatie in je document markeert?
 
Wonderlijk weet ik niet. Je moet kunnen 'zoeken' zoals op de site Officiële Spelling 2005. Zonder Enter in te voeren.
 
Een tekstverwerker is geen website, en ‘moet’ dus helemaal niet zoeken zonder <Enter>zoals op een website. Dat is een eis die wellicht in jouw hoofd leeft, maar bij weinig andere mensen. Ik heb er althans nog nooit een klacht over gehoord. Het zou het werken in een tekstverwerker ook behoorlijk onmogelijk maken, want als jouw methode standaard zou zijn, zou Word al bij het intypen van de eerste letter gaan zoeken. En dat is ridicuul. Dus zoeken na een druk op <Enter> na het intypen van de gewenste zoekstring lijkt mij een strikte voorwaarde.

Maar zoals ik al zei: je kunt het heel makkelijk bouwen op een formulier. Zet daar een tekstvak op, en gebruik de Change event om het zoekcommando te starten. Dan doet-ie precies wat jij wilt.
 
Dus zoeken na een druk op <Enter> na het intypen van de gewenste zoekstring lijkt mij een strikte voorwaarde.

Dat kan ik dus niet controleren, want ik werk met versie 2007. Dat zou dan iemand kunnen nakijken die een latere versie heeft met het navigatievenster. Als ik de afbeeldingen op internet bekijk geven die een ander indruk en dat het dus wel mogelijk is.

Maar zoals ik al zei: je kunt het heel makkelijk bouwen op een formulier. Zet daar een tekstvak op, en gebruik de Change event om het zoekcommando te starten. Dan doet-ie precies wat jij wilt.

Dat geloof ik. Helaas is dat jargon voor mij en mijn kennis op dat gebied te beperkt. Bedankt in ieder geval voor jouw uitleg en dan stop ik met dit onderwerp.
 
Dat kan ik dus niet controleren, want ik werk met versie 2007.
Ik had het ook over de standaard zoekfunctie (die er gelukkig nog steeds in zit; van mij mag dat navigatievenster weg) en waarbij je met <Carl>+<f> het zoekvenster opent. Die zoekopdracht moet je dus bevestigen (bijvoorbeeld met <Enter>) waarbij het zoekvenster gewoon open blijft staan, en je met opnieuw <Enter> naar de volgende gevonden zoekstring gaat. Zoals het hoort dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan