• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een MsgBox kan maar een beperkt aantal regels bevatten.
Gebruik een UserForm i.p.v. een MsgBox, daarin kan je zowat alles kwijt.
 

Bijlagen

  • 1.voorbeeld.xlsm
    18,9 KB · Weergaven: 38
VBA Ecxel

He Wieter,
Dank u voor de uitleg en het voorbeeld, nu vraag ik me wel af of er geen OK knop bij hoort? zoals bij msgbox?
Ik ga het zeker uitproberen!!
MVG, Eric
 
Die [OK] knop kan je er toch gewoon bijzetten(+ sluitcode natuurlijk)
 
VBA Ecxel

Sorry Wieter, maar heb ik nog nooit mee gewerkt, vind het niet, net als de hoofding van je userform aan te passen!
mvg Eric
 
Op blad1 heb ik een beetje uitleg gezet.

ps. Er zit een knaller van een taalfout in de u-form. Antwoordde
 

Bijlagen

  • 1.voorbeeld.xlsm
    21 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Gaat je vraag in #10 nu over je topic titel of de naam van die command button?
 
VBA Ecxel

Edmoor, het gaat over die command button, zie voorbeeld aub,
ik ben een leek en probeer mijn best te doen , maar vind de oplossing niet!
mvg, Eric
 
Dubbelklik in het ontwerp van het formulier op die commandbutton. Dan zie je dat deze CommandButton2 heet.
Je code staat in het Click event voor CommandButton1:

CB.PNG

Leer dus eerst hoe je die VBA Editor (VBE) moet gebruiken, dan zijn de antwoorden van de verschillende helpers beter voor je te volgen en toe te passen.
 
VBA Ecxel

Dank u wel Edmoor, ga me er zeker een boek over aanschaffen, maar nu heb ik een nieuw bestandje en daar ook een userform in gemaakt, maar hoe moet ik daar tekst inkrijgen? help please!
MVG , Eric
 
Plaats een label object in die Userform en zet de betreffende tekst in de Caption van dat label zoals wieter ook al liet zien.
 
Zie de laatste regel in #13.
Iedereen wil wel helpen, maar als het basisbegrip er niet is schiet het niet op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan