Windows 10 herkent mijn Samsung S4 mini opeens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Beste mensen,

Windows 10 herkent mijn Samsung S4 mini opeens niet meer. Toegegeven, oude telefoon, maar werd tot vandaag altijd prima herkend. Heb wel een foutmelding voorbij zien flitsen met iets dat 'de vorige keer een usb-apparaat een fout had veroorzaakt' maar na erop klikken was de melding weg. Kan ik die ergens terugvinden?

Heb in de logboeken gekeken, maar dat is voor een leek niet te doen.

In apparaatbeheer zie ik niets geks, maar ik ben een leek, dus zegt weinig.

Dezelfde telefoon van mijn dochter wordt wél herkend. Wat is hier aan de hand? Wie helpt svp.?

Mijn telefoon wordt wél op mijn laptop herkend, maar met hetzelfde snoertje niet op de PC, ik krijg dan deze melding.
 
Laatst bewerkt:
Dank, maar te ingewikkeld voor mij.

Bovendien, mijn dochters telefoon wordt wél herkend (zelfde foon). Mijn foon wordt wél op mijn laptop herkend. Hoe kan dat?
 
Zou gewoon de officiële Samsung usb-drivers for mobile phones opnieuw installeren.
Deze kun je hier vinden.
Pc herstarten na installatie.
Daarmee is je probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost :thumb:
 
Dank. Gedaan maar zelfde melding: het apparaat wordt niet herkend... :(
 
En je krijgt op je telefoon ook geen melding omtrent de usb-aansluiting ( waarvoor je hem wilt gebruiken, foto's / media delen o.i.d. )..?
Je hebt usb debugging ingeschakeld op de foon..?
Mijn vrouw heeft ook een S4 mini, geen probleem op Win 7 Home...
Als ze vanavond thuis is van d'r werk zal ik dat ding eens op mijn Win 10 pc aansluiten, eens kijken of dat hier ook problemen oplevert...:rolleyes:
 
Soms zegt hij 'aangesloten als media-apparaat', soms niet. Hij maakt wel het verbindingsgeluidje.
Debugging ook geprobeerd, maar weet niet precies of en hoe het werkt, jij?
USB-foutopsporing heb ik aangevinkt, maar merk weinig verschil.
 
Dat klinkt alsof je te maken hebt met een contact-probleem in de usb-poort vn betreffende 4 mini of er is iets met de software-versie op de telefoon anders als op het toestel wat wèl normaal werkt.
Zou met name dat laatste ook even nakijken..
Eventueel zou je er voor kunnen kiezen om dat toestel terug te zetten naar fabrieks-instellingen of de laatste officiële ROM voor gebruik bij jouw provider opnieuw te flashen m.b.v. Odin.
Dat laatste heb ik onlangs gedaan om een WiFi-probleem op een S5 Neo op te lossen, het terugzetten naar fabrieksinstellingen hielp niet, opnieuw flashen van de Rom ( Android 6.0.1 ) wèl..
 
Het gekke is dat dit toestel op mijn laptop wel normaal herkend wordt, met hetzelfde kabeltje... dat zou eigenlijk niet moeten kunnen, wat denk jij?
 
Dan zit het in Windows 10 op betreffende laptop / pc...iets anders is dan vrijwel onmogelijk.
Dat wordt dan nog een hele puzzel....
 
Niet echt, want andere telefoon (exact zelfde type) doet het wel op de pc (waar mijn telefoon het niet doet...) :(
 
Anders gezegd: zoek de verschillen want die moeten er zijn....
Het zij in de telefoon-software, hetzij in de Windows-versies ( denk aan beveiligings-updates, programma updates, drivers, etc ).
 
Ik kom hier nog even op terug.

Ik heb inmiddels vastgesteld dat het niet aan mijn telefoon ligt (wordt op andere apparaten wel herkend) en aan de kabel (doet het gewoon met andere telefoons). Het moet dus aan mijn desktop liggen (Win10).

Irritant probleem, heeft iemand een oplossing voor deze leek?

Veel dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan