Printer HP Envy 4526 print niet in netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen dit is echt een prettige benadering...
Man, man, je probeert wel heel erg je best te doen om je gelijk te halen .
Je kunt ook niks schrijven ipv dit en laten zo als het is.

Overigens had ik zelf ook aan de TS een handleiding link gegeven over he je de printer als draadloos moet/kan instellen
Ok, vervolgens toch de router als DE methode voorstellen, is een vreemde aanpak.
Het gaat niet om armpje drukken wie de meeste links ook er neerzet het gaat om constructief te blijven. Mijn lijn is vanaf het begin die van de setup van de printer geweest, terwijl je zelf de router een voorkeur geeft, prima, maar ga dan nu niet die setup link van de printer alsnog promoten.... indirect geef je Wampier en mij daarmee gelijk...terwijl het ging om het probleem oplossen van de TS en niet om het gelijk, daar heeft de TS niks aan, die wil zijn probleem opgelost hebben.
Dank je.....
 
Laatst bewerkt:
Je kan wel merken dat het warm weer aan het worden is. Dan raken mensen in een soort van boosheid,irritatie.

Ik hou er mee op, en ik vraag je vriendelijk niet meer op mij te reageren. Want bij elke topic over wat dan ook, op al mijn antwoorden heb je een opmerking. Ik heb je niets misdaan.
 
Je kan wel merken dat het warm weer aan het worden is. Dan raken mensen in een soort van boosheid,irritatie.

Ik hou er mee op, en ik vraag je vriendelijk niet meer op mij te reageren. Want bij elke topic over wat dan ook, op al mijn antwoorden heb je een opmerking. Ik heb je niets misdaan.
Ontkennen helpt niet als je een regel ervoor weer zo je afzet.
Dat voelt niet prettig.
Je zoekt vrijwillig een topic op, met goed recht, laat dat duidelijk zijn, waar ik al reeds gereageerd heb. Vervolgens houd ik mijn lijn/opinie vast waar je het blijkbaar stilletjes mee eens bent, want je haalt met de weblink van de setup voor het vaste ip adres van de printer zelf hiervoor het bewijs naar binnen en vervolgens volgt er gedraai naar je eigen andere oplossing om het via de router zou moeten. Dus je wijkt af van de handleiding en dat is voor de TS erg verwarrend. Dan mag je ook compleet gaan uitleggen, stap voor stap hoe dat moet met die router waarvan de TS een punthoofd krijgt, het staat bekend als een lastige router.

Mag ik vervolgens bij mij lijn blijven? Gebruik de setup van de printer...En mag ik die lijn met argumenten blijven verdedigen zolang via een andere weg geen solide oplossing gepresenteerd is voor iemand die niet voor niet hier een vraag heeft. Die zit echt niet te wachten imho op een oplossing via een router waar hij zelf over schrijft:
De modem / router is zoals Scrapheap al aangaf een behoorlijk wispelturig ding.
Wel in te stellen op vaste adressen, maar dat schijnt geen garantie te zijn voor het behouden daarvan.
Ziggogebruikersforum staat er vol mee.
Het lijkt er bijna op dat een ieder die zo'n ding heeft, en er een beetje wat van probeert te begrijpen, al gauw met het hoofd tegen een muur loopt.

En nu haal je er ook nog weer van alles bij wat helemaal niks hiermee te maken heeft. En dat vind ik echt heel erg vervelend. Mag dat? Een verzoek aan je om het hier bij te laten.
 
Laatst bewerkt:
Het is dat ik een, bijna, wereldreis moet maken, anders had ik TS aangeboden even bij hem langs te gaan en het probleem ter plekke uit de wereld te helpen.
150 Km enkele reis is mij toch iets te gek...sorry.
 
Als het Roden (Gr) is... dan is het ca 180 km enkele reis voor mij.....
Ook wel erg ver om eventjes langs te gaan...

Maar met de handleiding van de printer moet er toch uit te komen te zijn hoe je een vast ip adres instelt.
Wel even op letten welk adres ingevuld moet worden.
 
Beste mensen.
Leuk om te zien dat jullie nog even een poosje met elkaar hebben gecommuniceerd, terwijl ik al lang blij was dat de printer vanaf drie stations te bereiken en te activeren was.

In de tussentijd ging onze aandacht uit naar de hulphond van mijn dochter, die plots een hernia bleek te hebben en daaraan moest worden geholpen.

Gisteravond laat wilden we een document printen vanaf de desktop, zonder ook maar enige reactie van de printer.
Let wel, de printer is draadloos.
Vanaf de laptops geen enkel probleem om te printen, maar de desktop kreeg he niet aan de praat.
Ook na het aansluiten via USB geen enkele reactie vanaf de desktop, en met in het achterhoofd de reactie van @Lange Pier, dit maar weer afgekoppeld.

Ik had me nog niet bezig gehouden met het eventueel vast instellen op een IP adres.
Vraag me wel af, hoe dit nou weer kan.
Heb nog wel de probleemoplosser van Windows er op los gelaten, maar werd daar zoals in veel gevallen met die probleemoplosser nietveel wijzer van.

Straks eerst dochter en hond ophalen, en mogelijk dan maar eens weer proberen.
 
Update na een wat langere stilte.

Alle mankementen schenen toe te kenne te zijn aan het Ubee EVW 3200 beest.
Na contact met Ziggo een ander modem / router gekregen, geinstalleerd, en printer heeft een vast draadloos IP adres, waar die ook op blijft staan na een reset.
Probleem met printer is opgelost.

Dat de nieuwe modem router andere problemen met zich meebrengt is een ander verhaal, en niet relevant voor dit topic.

Mensen meedenkers bedankt.
 
Fijn dat het is opgelost. Misschien dat je deze topic als opgelost kan zetten?
Dat doe je in je allereerste bericht, en dan rechts bovenin klikken op Vraag niet opgelost en dan krijg je te zien vraag opgelost en daar klik je dan op.
 
Gefeliciteerd met het behaalde resultaat, fijn te horen dat, in elk geval jouw printer-problemen, zijn opgelost.
Succes voor de toekomst :thumb:
 
@femke98.

Ik had de vraag al als opgelost gemarkeerd na het plaatsen van mijn vorige bericht.
Mogelijk is dat niet helemaal goed gegaan, en zal het even checken, en indien nodig aanpassen.
Nogmaals bedankt.
 
:thumb::thumb::thumb:
Heb net ook pas een nieuw modem/router en vergelijkbare problemen.
Eea hangt ook af van het netwerk. Ik heb er nog een access point in zitten en die "denkt" nog steeds dat mijn printer op het oude adres zit en accepteert het nieuwe ip adres niet, wat ik ook doe.
De oplossing is gelukkig simpel en werkte meteen: heb mijn printer op de wi-fi vd nieuwe router gezet en tada, werken.
Dus nu wacht ik een tijdje en dan test ik het acces point wel weer.
Maar het werkt, moet alleen nog checken of het bereik vd nieuwe router net zo goed is als v/h acces point.

Zo zie je maar ... er zijn meer wegen naar Rome afh van het netwerk.
 
Laatst bewerkt:
Ter aanvulling.
De Ubee is vervangen door een Arris TG2492LG-ZG.
Schijnt al zoekend op het www niet een heilige graal te zijn, maar hier doet hij momenteel wat hij moet doen.

Heb zelfs wifi op plaatsen in het huis waar voorheen geen wifi te vinden was.:D
 
Dan is voor voor jou toch OK.
En hij blijkt zelfs beter (Wi-Fi) te zijn dan eerst....die internet verhalen moet je wel in de context van het gebruik zien.
Als je graag met port forwarding uitgebreid aan de slag wil en de router is dicht getimmerd ...tja das een ander verhaal dan mensen die de router uit de doos halen en alleen de stekker erin doen en zeggen:" hij doet het al"....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan