Tekstvak beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

guestgast

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2015
Berichten
22
Hallo allemaal,

Voor een opdrachtje heb ik een document gemaakt waar mensen via een userform verschillende tekstvakken kunnen invullen.
Echter is het niet de bedoeling dat mensen buiten de userform iets met de tekstvakken gaan doen.
Zij moeten wel buiten de userform om een gedeelte in document zelf typen.
Het is een soort brief waarin de userform het adres en naam etc invult en de inhoud van de brief door de persoon in het document wordt gedaan.
Mijn vraag dus: kan je een tekstvak beveiligen zodat alleen via een userform informatie in kan worden gestopt.

Bedankt alvast!
 
Simpel antwoord: nee. Jouw vraag valt in de categorie: ik wil dat mensen een auto kopen, maar ik wil niet dat ze er mee gaan rijden. Tekstvakken zijn gemaakt om de gebruiker de gelegenheid te geven geconditioneerd tekst in te voeren. En nu wil jij dat gaan verbieden.... in mijn ogen dus onzinnige toepassing van tekstvakken. Als je niet wilt dat in het adresblok iets wordt ingevuld door gebruikers, moet je er voor zorgen dat er geen tekstvakken in staan. Je tekstvakken op het invoerformulier (wat blijkbaar gebruikt wordt om dat te regelen) moet je dan koppelen aan bijvoorbeeld Document Variables die in een beschermde sectie van het document staan. De beveiliging zet je op het moment dat je gaat wegschrijven uit, dan vul je de variabelen en daarna zet je de beveiliging weer aan.
 
Doel je op Excel of Word?
In Excel is dat nl. geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo helaas? Ik heb je toch een oplossing gegeven? Werkt perfect hoor!
 
Ook hier ontbreekt een voorbeeldbestand.
Als vragensteller verhinder je daarmee tegelijkertijd een effektief antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan