Linkje naar Google Maps met huisnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

fanSte

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
115
Hoi allemaal,

Op onderstaande website staat bij elke woning een map van de omgeving erbij. In deze map zijn de huisnummers zichtbaar. Als men op het Google logo in de map klikt (om de map apart te openen), verdwijnen de huisnummers.

https://jumba.nl/Tilburg/Rolducstraat/5 (voorbeeld woning)

maps.png

Ik wil graag de locatie van de map doorsturen naar vrienden/familie.

Weet iemand hoe men zo'n Google Map link kan krijgen, maar dan wel met de huisnummers zichtbaar?

Gr, fanSte.
 
Laatst bewerkt:
De huisnummers in Google Streetview (de camerabeelden) zijn soms geblurd. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het algoritme wat kentekens en gezichten herkent en blurt. Daar kan je niks aan doen helaas. Wel zou je ze als het goed is linksboven op Google Streetview kunnen zien op welk adres je bent.

In de Maps kan je ze sowieso zien op een topografische structuur.
 
Ik bedoel niet de streetview variant, maar de gewone maps variant. In het screenshotje die ik heb bijgevoegd zie je ook de huisnummers staan. Hoe heeft deze website het dan geïmplementeerd?

Hoe zet je de map op topografische structuur?
 
Ik vermoed de nieuwe API die Google aanbiedt op hun ontwikkelaars-platform. Ik heb deze nog nooit eerder gezien. Geen idee of dit ook al als laag in de publieke Google Maps is ingebouwd.

Voor (web)ontwikkelaars die dit willen gebruiken, dienen zij tegenwoordig een betalingsaccount in Google te hebben aangemaakt voor het gebruik van de Google Maps API.

Ik weet niet hoe de bewuste website het heeft geïmplementeerd, maar je kan wellicht eens een kijkje nemen in hun broncode, of de manual van Google Maps API.

Een kanttekening hierbij is dat halverwege juli de gratis Maps API mogelijkheden niet meer mogelijk zijn bij Google. Je moet dan een betalings account aanmaken waarbij je van Google als standaard een aantal gratis credits krijgt.
 
Laatst bewerkt:
ok, dan moeten we maar hopen dat deze huisnummers laag in de publieke Google Maps ingebouwd gaat worden...
 
Als ik kijk in de broncode, dan zie ik dat de tiles (tegels, gedeelte van totale afbeelding) met huisnummers van openstreetmap en niet van google komen.

De plattegrond van de hele wereld is in verschillende zoomnivo's opgeslagen als tiles/bitmaps.
Dit zijn de zogenaamde "slippy maps".
In de bijlage kan je met de latitude, longitude en zoom, precies de tile/bitmap uitrekenen.
bron: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Slippy_map_tilenames
 

Bijlagen

  • helpmij fanste openstreetmap slippy map tilenames.xlsx
    8,2 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
@AlphaMax

Dit is naar mijn idee toch echt Google Maps waar ik naar kijk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan