Melding weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het misschien beter om het bestand gewoon als excel bestand op te slaan? Of weet jij hoe dit opgelost kan worden?
 
Gewoon als .Jpg opslaan. En dan even testen of het werkt.
 
Wat wil je dat er precies gebeurt als je op die verzenden knop klikt.
Er zit nu naar mijn mening nogal wat onnodige code achter.
 
Collega's vullen het formulier in.
Wanneer zij op verzenden klikken moet het volgende gebeuren,

Er moet een document worden opgeslagen op de server met de bestandsnaam die nu ook wordt toegekend.
Dit document moet later nog aangepast en gesaved kunnen worden op de server om zo eventuele fouten of wijzigingen te kunnen corrigeren.

Vervolgens moet er een pdf van gemaakt worden. Deze moet als bijlage gemaild worden naar de op het formulier ingevulde emailadres.
Klanten kunnen zo checken of de order correct is ingevoerd.

Ten slotte moet het invul formulier afgesloten worden. En weer beschikbaar zijn voor de volgende invoer van een order.

Eens in de week bekijk ik de documenten, print ze uit als de factuur via de post verstuurd moet worden en voeg ze dan bij de factuur.
Wanneer de factuur via mail verstuurd wordt wil ik de pdf als bijlage met de factuur mee kunnen sturen. De facturatie loopt via een boekhoudprogramma. Hier heb ik de optie om een pdf uit een bestand bij te kunnen voegen.
 
Hey Edmoor,

Nogmaals bedankt voor de super hulp.
Kan je me nog helpen met een code om het ingevulde formulier als pdf te mailen naar het email adres van de klant?
 
Als je je huidige document plaatst en er bij verteld wat precies de bedoeling is zal dat wel lukken.
Gebruik je Outlook?
 
Ik gebruik Office 2016, maar probeer het eens met bijgevoegd document.
Ik heb een knop voor het mailen geplaatst:

Bekijk bijlage Nieuwe klant (edmoor).xls

Ik verwacht dat de export naar PDF niet werkt omdat je neem ik aan ook met Excel 2003 werkt?
De gebruikte code voor export naar PDF zal werken vanaf Office 2007 SP2.
 
Laatst bewerkt:
Foutmelding.jpg

Dankjewel Edmoor,

ik krijg deze foutmelding.
Ik gebruik excel 2003 en outlook 2003
 
Klopt. Excel 2003 had nog geen ingebouwde manier om een document op te slaan als PDF, zoals ik al zei.
 
Ik heb hier geen thuis Office 2003 om wat voor je te testen.
Er zijn wel mogelijkheden voor en die zou ik voor je willen maken maar zonder Office 2003 gaat dat niet lukken.
Het mail verhaal in het voorbeeld dat ik maakte zal wel werken.
Stel dus even een nieuwe vraag op het forum over hoe met Excel 2003 een werkblad op te slaan als PDF.
Dan komt er vast een werkende reactie die we kunnen integreren met het mail voorbeeld dat je al hebt.

Misschien ook eens tijd voor je om Office 2003 te vervangen door minimaal Office 2007 SP2.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier geen thuis Office 2003 om wat voor je te testen.
Er zijn wel mogelijkheden voor en die zou ik voor je willen maken maar zonder Office 2003 gaat dat niet lukken.
Het mail verhaal in het voorbeeld dat ik maakte zal wel werken.
Stel dus even een nieuwe vraag op het forum over hoe met Excel 2003 een werkblad op te slaan als PDF.
Dan komt er vast een werkende reactie die we kunnen integreren met het mail voorbeeld dat je al hebt.

Misschien ook eens tijd voor je om Office 2003 te vervangen door minimaal Office 2007 SP2.

Heel veel dank voor je hulp.
Ik zal de vraag opnieuw plaatsen.
Bedankt voor de tip:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan