• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel horizontaal en deels vertikaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaatweetgeenraad

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2018
Berichten
16
Hoi Allen,

Ik wil graag een draaitabel maken, met meerdere gegevens in het asveld (linksonder).
Als ik deze maak (en de draaitabel klassiek opmaak), dan komen de beide gegevens horizontaal en naast elkaar in de draaitabel te staan.
Nu wil ik echter ook een draaigrafiek van deze draaitabel maken.
Als ik dit volgens de normale wijze doe, dan verplaatst de eerste waarde zich in verticale richting. (zie bijlage)
Heeft iemand een idee hoe ik deze weer horizontaal kan krijgen, zonder dat de andere ook een kwartslag gaat draaien?

Ik hoor 't graag.

Groetjes
 

Bijlagen

  • Voorbeeld excel bestand.xlsx
    16,7 KB · Weergaven: 47
begrijp ik je goed als je enkel wil dat Adrie bovenaan en Evert onderaan moet staan, dan klik je in de draaigrafiek met rechtermuisknop op de Y-as en dan kan je inde opties van je as aanvinken dat je de categoriën in de omgekeerde volgorde wenst.
 
Hoi Cow18,

Dank voor je reactie, maar dat is niet wat ik bedoelde.
Ik wil graag het oranje gekleurde gedeelte, óók gewoon horizontaal hebben staan. (zie nieuwe bijlage)
Maar wat ik ook probeer, 't lukt niet :-(
 

Bijlagen

  • Voorbeeld excel bestand.xlsx
    16,7 KB · Weergaven: 59
Wat je wil kan niet met een standaard draaigrafiek. In mijn optiek geeft de grafiek ook geen enkele relevante informatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan