gmail email geopend,nu geen email meer op @home adres op telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
in verband met glasvezel in ons dorp in de nabije toekomst hebben we een Gmail adres geopend. Eerst kreeg ik op mijn gsm telefoon gewoon nog email op mijn @home emailadres. Dat is eigenlijk ook de bedoeling. Vanmorgen echter kreeg ik op mijn GSM de e-mails die (nog) bedoeld zijn voor @home op het geopende G-MAIL adres. Dat is eigenlijk (nog) niet de bedoeling.
Hoe kan ik zorgen dat ik email op mijn telefoon op het @home adres weer ontvang en niet op mijn Gmail adres?

telefoon is samsung android 4

alvast bedankt!
 
Kreeg je het echt op gmail (de provider) of via de GMAIL app op je telefoon? Tenzij je het actief hebt ingesteld gaat gmail (de provider) niet zomaar je email kapen.

Wat wel kan is dat je op een android telefoon je een instelling hebt aangevinkt om email samen te voegen in de gmail app. De gmail app haalt dan ook de email op van andere ingestelde e-mail accounts op de telefoon. De e-mail komt echter nog steeds van een apart account en niet via gmail (als provider)
 
kan ik gmail tijdelijk uitschakelen

Ben maar een leek. Als ik de telefoon aanzet zie ik "ontvangen via Gmail" of inlogverzoek Gmail.

Belangrijk voor mij is de vraag: kan ik de Gmail-adressen tijdelijk uitzetten???? Ook op mijn computer? Ik heb Gmailadressen in eerste instantie aangemaakt via de computer. Ze kwamen daarna automatisch ook via de telefoon.
 
Is het een android telefoon? want mogelijk is je google account dan gelinkt aan je gmail adres...

In principe is er niets aan of uit te zetten, je kunt gewoon het adres uit je mail programma halen en dan is het "weg" en daarna weer toevoegen (zolang je password nog weet). Ik vermoed dat hier google of je telefoon een beetje overijverig is geweest.
 
gmailadres geopend, nu dubbelmails op telefoon EN computer

Het gaat mij er om dat we dubbele e-mails ontvangen op ons @home adres wat we altijd en nog steeds gebruiken. Dit gebeurt sinds we een nieuw Gmail adres +1 alias hebben geopend bij google. (2x @gmail.com)
Deze G mailadressen hebben we pas over ongeveer 3 maanden nodig i.v.m. glasvezel.

Moet ik de Gmail adressen dan maar tijdelijk helemaal verwijderen of is dat ook niet zo slim ?
 
Heb je er echt last van.. Neen, niet doen...
Van wie is de glasvezel? @Home?
Heb je anders nog een @Home contract? TV en telefoon, of zit alles bij @Home?
 
Alles bij @home

ik heb alles in 1 bij Ziggo.
 
nu Ziggo ,was eerst andere proivider

Het adres,,,@home heb ik al heel lang. Is later pas van ziggo geworden. Nu is mijn emailadres dus nog @home
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan