• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

x-fader

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2005
Berichten
29
Hallo iedereen

Graag had ik wat hulp gekregen bij het volgende probleem. Dagelijks wordt een excel-bestand doorgestuurd via email naar verschillende mensen met daarin de werkverdeling. Ik heb ondertussen al gevonden hoe een bepaald bereik in het werkdocument kan verzonden worden via een knop dmv een VBA-code. In deze code kan je verschillende emailadressen verwerken. Maar is het mogelijk om eerst een keuzelijst te zien en hier bepaalde geadresseerden aan te vinken vooraleer het verzonden wordt?

Alvast bedankt

Groetjes
Yves
 

Bijlagen

  • Werkverdeling.xlsm
    18,4 KB · Weergaven: 72
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Werkverdeling.xlsm
    26,8 KB · Weergaven: 57
Via welke mailapplicatie moet het verzonden worden? Waar zijn de mailadressen te vinden waar een keuze uit gemaakt moet worden. Een leeg voorbeeldbestand is geen voorbeeldbestand.

@gast0660, Ik weet niet uit welk kastje de code gehaald hebt, maar dat kastje zou ik maar eens bij het grofvuil zetten. Hoewel, wat werkt dat werkt :d
 
Dag gast0660

Enorm bedankt hiervoor, hiermee kan ik al een eind verder. Is het ook mogelijk om enkel een bereik door te mailen bvb. A1:G12 en dat dit bereik wordt gekopieerd in de mail?
Ik had hiervoor de onderstaande code gevonden:
Code:
Sub Send_Range()

 ' Een cellenbereik selecteren in het actieve werkblad.
 ActiveSheet.Range("A1:B5").Select

 ' De envelop weergeven in de actieve werkmap.
 ActiveWorkbook.EnvelopeVisible = True

 ' Een optionele toelichting toevoegen om
 ' een koptekst op te nemen in het e-mailbericht. Hiermee worden ook de regels
 ' Aan en Onderwerp ingesteld. Tot slot wordt het bericht
 ' verzonden.
 With ActiveSheet.MailEnvelope
 .Introduction = "Dit is een voorbeeldwerkblad."
 .Item.To = "E-mailadres_invullen"
 .Item.Subject = "Onderwerp"
 .Item.Send
 End With
 End Sub
 
Via welke mailapplicatie moet het verzonden worden? Waar zijn de mailadressen te vinden waar een keuze uit gemaakt moet worden. Een leeg voorbeeldbestand is geen voorbeeldbestand.

@gast0660, Ik weet niet uit welk kastje de code gehaald hebt, maar dat kastje zou ik maar eens bij het grofvuil zetten. Hoewel, wat werkt dat werkt :d

De emails worden via MS Outlook 2016 verstuurd. In het bijgevoegde bestand zie je op het eerste werkblad de info die verstuurd moet worden, op tweede werkblad vind je momenteel de fictieve emailadressen. Deze zouden wel aangepast worden naar de juiste emailadressen
 

Bijlagen

  • Werkverdeling_test.xlsm
    17,1 KB · Weergaven: 49
Ik zou een Userform en tabel gebruiken. Op de site die genoemd is in #2 is te vinden hoe je een bepaalde range aan de 'body'van een mail kan toevoegen.
 

Bijlagen

  • Werkverdeling_test.xlsm
    27,5 KB · Weergaven: 58
Dag Vena, bedankt alvast voor je hulp. Is het mogelijk de bovenstaande code te gebruiken in jouw bestand? Aangezien die code de juiste weergave biedt in de email.

Groetjes
X-Fader
 
Zo?
Met de code van Vena.
 

Bijlagen

  • Werkverdeling.xlsm
    34,5 KB · Weergaven: 71
Dag gast0660, enorm bedankt hiervoor! Hiermee kan ik zeker verder! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan