facebook lite gezeur.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
608
hoe kom ik van die dagelijkse facebook lite app melding af? Ik wil geen fb op de telefoon. !!
die app bekijkt alles, als je hem installeert.

melding komt door de ad blocker heen.
 
Welke mobiel/type /OS versie ????
De kristallen bol doet het met het warme weer wat minder..:D

En als je FB verwijdert?
 
Een J1 met lollipop 4 android. ik bezoek FB via Firefox.
 
Laatst bewerkt:
Idd V4 is wel erg bad....kun je nog naar V5?

Ik had daarom ook een probleem om een Android met minimaal V6 te kopen 2j geleden die een ca een 4" scherm heeft.
Dus het is een Iphone 5S geworden nu dus bijna 2j oud en complete up to date, iOS 12 krijgt ie ook dus 4-6 jaar gaat ie wel mee als er niks kaduuk gaat. En dat kost dan 240 euro. Das nog redelijk. Heb hem alleen privé nodig immers en werk verder liever aan desktop of laptop, dus vnl sms, bellen en WA en HereWeGo. Geen FB of zo.
 
On topic. De bijna dagelijkse facebook melding blijft terugkomen, ze willen heel graag een lite app erop hebben. Adblock helpt dus niet en misschien zijn ze wel bij FB in overtreding van de nieuwe privacy wet. Dit is ongewenste reclame. FB hangt voor wat anders een vette boete boven het hoofd, zag ik in de krant.
 
Kijk je eigen apps eens na, welke heb je zelf geïnstalleerd en kwam daar reclame bij?
Zijn die meldingen over FB lite pop-ups of niet? (daar zit namelijk nogal een verschil in)

Lees dit eens: https://computertotaal.nl/artikelen...-op-android-62862/?API_COOKIE_REDIRECTED=True

Je kan ook Airpush detector eens proberen.
Deze is eigenlijk bedoeld om op te sporen welke apps in de notificatie balk reclame maken, maar misschien dat hij op pakt welke app deze pop ups geeft.
 
Ik gebruik geen FB, maar voor onderdrukken van irritante zaken heb ik Pi-Hole op een mini pc met Linux gezet, een RPi bordje met een uitgeklede, aangepaste Debian, ca 6 tientjes als je niks hebt liggen en het verder zelf kunt.

Hoe FB blokkeren? De community weet het.
https://www.google.nl/search?client...319...0i7i30k1j0i13k1j0i13i30k1.0.OM7ZIAWeiYY

Als je hem wilt bouwen, ik heb prima links, je moet wel of heel goed lezen of verstand hebben van Linux.... Maar met heel goed lezen kom je er ook... (alleen wel lastig als je een keer een probleem hebt.. dan heb je Linux kennis nodig, of goed googleen en goed lezen/toch de basis begrijpen...)

Dit scheelt mij 20-30 % van mijn internet verkeer... Heb mijn mobiel in een VPN daarheen geredirect, dus die profiteert mee....want die RPi werkt ook als VPN. Kan in het buitelnand altijd om de restricties heen, het lijkt alsof ik thuis ben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan