Office 365 Onedrive vs Sharepoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

VBAJAAP

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2013
Berichten
46
Hallo,

Ik heb even een kort vraagje mbt het instellen van een gezamenlijke cloud opslag voor een klein bedrijf.
Feitelijk gaat het erom dat een hele oude server wordt vervangen door een office 365 omgeving.
Er is behoefte aan een gezamenlijke opslag voor allerlei bestanden, maar dit hoeft niet chiquer te worden dan dat.
(Geen behoefte aan workflowmanagement, werken in teamverband, etc. zoals waarvoor sharepoint wordt aangeprezen).
Gewoon een gezamenlijke cloudopslag. Nu ben ik geneigd om hiervoor OneDrive voor business te gebruiken, maar vanuit de
Microsoft bronnen wordt aangegeven dat dit eigenlijk bedoeld is als cloudopslag voor de individuele gebruiker (met daarbij
wel de mogelijkheid om bestanden en mappen met anderen te delen).
Wat is hier de 'best practice' ?

Hartelijk bedankt alvast en met hele vriendelijke groeten,

Jaap.
 
Vreemd, hun eigen website:
https://onedrive.live.com/about/nl-NL/business/
OneDrive voor Bedrijven
Met OneDrive voor Bedrijven en Office 365 kunt u al uw bestanden eenvoudig delen en er samen met anderen aan werken.

Ik vermoed dat ze je op een ander spoor willen krijgen om meer te verdienen?
Dus vergelijk de opties en het bijbehorende prijskaartje eens...
 
Nope. OneDrive is voor 1 enkele gebruiker. Die gebruiker heeft vervolgens wel de mogelijkheid om bestanden (of mappen) te delen.

Wat er ontbreekt in Office365 is iets vergelijkbaars als gedeelde mappen op een server, waar je rechten uitdeelt aan hele groepen mensen. Enige manier om dat te doen is via Teams of Sharepoint Online. Dat is allemaal leuk zolang je met Office documenten werkt (Word, Excel). Voor niet Office formaten moet je eerst een bestand downloaden, dan bewerken, opslaan en weer uploaden. Best nogal wat werk en foutgevoelig (welke versie was nou ook alweer de juiste).

Bij een aantal kleine klanten heb ik het als volgt opgelost.
-Centraal in het bedrijf een Synology NAS geïnstalleerd en daar het gewenste aantal mappen gedeeld.
-In Office365 een extra account gemaakt
-Dit account gebruiken om via Synology Cloud Sync de data naar de OneDrive van die ene gebruiker te synchroniseren
-Eventueel de overige gebruikers voorzien van een link naar de documenten in OneDrive, voor als ze niet op kantoor zijn

Vergeet verder niet ook iets te regelen voor e-mail handtekeningen en backup, want deze zijn bij Office365 niet inbegrepen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan