Foutmelding zie bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertvdb

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Berichten
121
Met access 2002 het ik een programma gemaakt voor een camping.
Daarvoor het ik een adres mdb aangepast. Het programma werkt onder OS W7
zonderproblemen. De computer begint kuren te krijgen.
Ik heb access 2002 op een computer gezet met OS W10 en nu krijg ik de halt volgens de bijlage.
Ik weet bijna niets van access omdat ik het 1 maal per jaar op de camping gebruik.
Wie wil/kan mij helpen om het programma weer aan de praat te krijgen.
Bvd. Geert
 

Bijlagen

  • Doc1.docx
    913,2 KB · Weergaven: 46
Bedankt voor jullie aandacht. Ik heb de fout inmiddels gevonden het was de muis aansturing.
Wat wel vreemd is dat dit bij W7 geen foutmelding gaf en bij W10 wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik had je vraag wel gezien, maar kon (op een iPad) je document niet openen dus ik kon er verder niet zoveel mee. Nu wel (ben weer thuis) maar je hebt het al gevonden, wat natuurlijk des te beter is. Wel vreemd dat je muis de oorzaak lijkt te zijn; zou geen invloed mogen hebben. Een tip voor de volgende keer: ga naar het VBA venster (<Alt>+<F11>) en klik in het menu <Foutopsporing> op <db compileren>. Geheid dat je de 'fout' of het probleem veel sneller vindt. Ik vermoed zelfs dat er nog wat fouten in je db zitten. Vaak is een probleem totaal anders dan de foutmelding die je krijgt, en wordt die fout dus veroorzaakt op een plek waar je hem niet zoekt. Omdat je aangeeft weinig kennis van Access te hebben, vermoed ik dat je, als je al een fout vindt, die zelf niet zo makkelijk kan oplossen, maar daar is het forum dan weer prima geschikt voor.

Ik zou je in ieder geval aanraden deze procedure even door te lopen (VBA venster, compileren) om te kijken of er inderdaad iets/niets gevonden wordt. Als het compileren goed gaat, is je db in ieder geval in orde. Vindt de functie wél wat, dan wil dat niet zeggen dat je db niet meer werkt, maar dan kan je dus in de nabije toekomst nog een keer tegen onverwachte problemen aanlopen.
 
OctaFish, Bedankt voor je reactie (vorig jaar heb je mij ook geholpen met een probleem) de genoemde halt was vorig jaar ook al maar gelukkig bleef toen de computer werken. Ik heb je advies gevolgd daar kwam 1 fout uit. Zoals ik al melde het programma heb ik gemaakt vanuit een NAW programma van Hans Bronkhorst daar staan dingen in die ik niet gebruik. Ik weet dus niet de consequenties als ik die er uit haal en omdat ik al helemaal niet thuis ben in VBA laat ik het maar zo.
 
Afhankelijk van wat die fout is, kan je dus in de toekomst nieuwe problemen ondervinden, als je pech hebt. Begin eens met het plaatsen van de betreffende code, dan kunnen we zien of die weg kan of niet.
 
Dit is de foutmelding: "Een variabele is niet gedefinieerd"
De code is: cboTweede_regel
Het geheel is:

Private Sub cboTweede_regel_AfterUpdate()

If DLookup("Weergeven", "qryTweede_regel", "Tweede_regel = '" & cboTweede_regel & "'") Then
Me.txtTer_attentie_van.Visible = True
Else
Me.txtTer_attentie_van.Visible = False
End If

End Sub
 
De keuzelijst cboTweede_Regel zoekt het veld [Weergeven] op in de query qryTweede_Regel op basis van het veld [Tweede_regel] dat dus gelijk moet zijn aan de waarde uit de keuzelijst. En op basis daarvan wordt het tekstvak txtTer_attentie_van zichtbaar gemaakt of niet. Als één van deze elementen (of het complete formulier) niet meer in de db zit, kun je de code prima weggooien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan