Outlook webmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Berichten
827
Hallo, ik gebruik Outlook webmail op Windows 10 en nou zag ik tot mijn verbazing dat alle concepten weg zijn!
Dat waren er wel zo`n 290 stuks, omdat ik daar ook andere belangrijke mails in bewaar.
Hoe kan ik deze terug krijgen? Moet toch gewoon op het web blijven staan?
 
Probeer eens met een andere browser in te loggen of je ze dan wel ziet?
Zitten ze niet in de prullenbak?
Anders: kies R-muis op prullenbak en kijk of je gedelete mails kunt recoveren. Ff goed lezen wat er staat dan bij die optie.

Ja: concepten zouden moeten blijven staan.
Ik weet niet of je online daar een backup naar een zelf aangemaakte folder kunt maken, als ze zo belangrijk zijn?
Of je stuurt het concept met in de titel [concep]onderwerp..... naar jezelf toe, dan zit ie in de uitbox en de inbox....
Iig ben je dan hopelijk niks kwijt, want dat is erg vervelend, zeker als het er zoveel zijn...

Anders Outlook of ander mail programma off line gebruiken, maar dan ook backups maken...

PS: 290 concepten is wel erg veel... waarom gaan ze niet de deur uit? Of gebruik je ze als zgn template?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik begrijp het niet goed. R-muis dan open ik dus gewoon de prullenbak? Daar heb ik al in gezocht.
Hoe maak ik online een backup?
Als ik een mail opstel en ik zet hem in concepten zit alleen die mail er in.

Het is inderdaad veel, maar het zijn (bijna) allemaal mailtjes waar ik nog wat mee moet doen en de map bewaren
heeft me ook al eens in de steek gelaten vandaar.
 
Herstellen zo gedaan dan of alleen in de prullenbak gekeken? Das niet genoeg namelijk.... zie ook plaatjes (2 hier)
https://support.office.com/nl-nl/ar...-web-app-c3d8fc15-eeef-4f1c-81df-e27964b7edd4

En in een andere browser?

51d29191-d561-4ebe-a601-9fba0e771c6c.png


9a817954-8a99-42ae-a328-6ff005129a1e.png
 
Helpmij1.jpg
Kijk nou wat ik gevonden heb!!! Dat tekentje is van Thunderbird, maar daar staan ze niet in.
Kopiëren en in concepten van live zetten lukt niet.
Hier begrijp ik absoluut niks van, wat kan ik doen?
 
Uhm, thunderbird. Nu wordt het ingewikkeld Grace. Vreemd voor mij omdat ik thunderbird niet ken in dit geval.

Wel is het zo dat je misschien iets kunt doen met de rechtermuisknop. In dit geval misschien dan openen of kopieren of iets dergelijks zou het kunnen zijn.

En hier nog wat help. https://support.mozilla.org/nl/kb/imap-synchronisatie

https://support.mozilla.org/en-US/products/thunderbird/emails-thunderbird

Had je IMAP gedaan dan zou het wel moeten kunnen dat ze nog bestaan.

heb je wel Thunderbird dan?

Misschien als Femke98 dit leest kan ze jou misschien helpen. Die is daar wel in thuis. Dus wacht af.
 
Laatst bewerkt:
....en jouw concepten staan op de D schijf volgens jouw plaatje..... je schreef dat je outlook webmail gebruikte in #1.
ik begrijp het niet meer?
Gebruik je toch nog een off line mail programma of niet?
 
@route99. Je hebt gelijk dat had ik nog niet gezien. :thumb:
 
Eerst het probleem in kaart brengen dan pas handelen dus.
De TS zal eerst duidelijkheid moeten geven hoe eea exact zit. Iemand die 100% webmail gebruikt komt niet zomaar op het idee om concepten op D te zetten, dat kan normaal stanaard niet eens, dat staat dan onder het persoonljke profiel op C en alleen als je volgens mij als je off line werkt.
Ik zag het woordje 'live" op dat D-schijf plaatje staan, dus wordt offline met het oudere Live mail gewerkt?
De iconen van Thunderbird ken ik niet... als dat zo zou zijn...staat die er ook nog op...
Kortom tijd voor een rijtje... van de feiten.
Mss is eea niet door de TS gedaan maar door iemand die "geholpen" heeft??????
 
Helpmij2.jpgHelpmij3.jpg

Ik weet zelf niet meer met welk live programma ik werk iig niet de betaalde versie.
Thunderbird gebruik ik soms ook, maar daar staat maar 1 concept in die ik er om te testen zelf net in gezet heb.
Er is niks veranderd aan de laptop ook niet door iemand anders.
De concepten zijn echt van het live mail programma.
Snap ook niet hoe ze op de D schijf komen die andere map hoort daar trouwens ook niet.
 
Ik zie in je afbeelding dat je https://outlook.live.com gebruikt. En zie niets van webmail. Dus probeer in de onderstaande link die stappen uit te voeren.

Probeer het hier terug te halen. https://support.office.com/nl-nl/ar...b1b-ae0b-418c-a4d9-4e895f83ed50?appver=OWC150

Items die zijn verwijderd uit de map Verwijderde Items, kunnen gedurende 30 dagen worden hersteld.

E-mail wordt na 14 dagen automatisch verwijderd uit de map Ongewenste e-mail en kan dan niet meer worden hersteld.

Verschil tussen de twee mailprogramma's, hieronder opgesomd in het kort.

Wanneer je jou e-mailaccount raadpleegt via webmail, open je als het ware een website. Omdat het een website betreft, kunt je jou e-mail op iedere computer, met een internetverbinding, lezen en beantwoorden. Omdat webmail op een mailserver werkt, staan de e-mails die je ziet, op de mailserver.

Een e-mailprogramma zoals Outlook staat op jou computer geïnstalleerd. Wanneer je jou e-mailaccount raadpleegt, worden de e-mails opgehaald vanaf de mailserver. Nadat de e-mails zijn opgehaald, worden deze standaard verwijderd van de mailserver.
 
Laatst bewerkt:
Helpmij4.jpghelpmij5.jpg
Volgens mij zit de fout bij Thunderbird, ik open verkenner en daar staan nieuwe Live mails in.
Nou wordt het helemaal raar!!!
Ook begrijp ik niet goed welke Outlook ik heb, volgens mij is die er alleen nog als webmail gratis
de gewone moet je kopen.
Wat ook vreemd is dat de nieuwe mailtjes NIET in Thunderbird mail staan. :shocked:
 
Laatst bewerkt:
Laten we nu eerst vaststelllen wat er gebruikt kan worden en wat je dan ziet EN wat er gebruikt IS en wat je dan ziet...

WEBMAIL;
je gebruikt Webmail dus via de browser, dan kunnen dus veel programma's zijn: Edge (later Windows versie), Internet Explorer (t/m Win7 meestal), Firefox, Chrome, Opera.
je kunt in principe de mail alleen maar lezen, maken en verzenden als een van deze programma's aanstaat. ALLE MAIL, ook de concepten worden dan op het INTERNET bewaard NIET op jouw PC. Op jouw pc komen hooguit wat tijdelijke internetbestandjes te staan maar nooit jouw volledige mail of concept.

EMAIL PROGRAMMA:
met zo een programma kun je dus alle mail op je PC zetten, lezen, beantwoorden, maar ook concepten bewaren.
Dan zijn er in principe 2 systemen waarvan ik alleen de belangrijkste punten noem:
POPMAIL: alle mail staat lokaal, ook de concepten. Je kunt er voor kiezen om de opgehaalde mail ook nog op het internet te laten staan, OF te meteen of na een ingestelde tijd weg te gooien. Jouw concepten staan bij POP ALLEEN MAAR OP JE PC NIET OP INTERNET.

IMAP: In principe staat ALLE MAIL en ALLE CONCEPTEN op INTERNET EN OP jouw PC!!!
Lees nu rustig het verschil door tussen de POP en IMAP keuze.
Dit kun je alleen maar met een email programma doen zoals: Live Mail (gratis), Outlook (betalen), Thunderbird (gratis), etcetera......

Ok, wellicht nu handig om eerst te ontrafelen wat je hebt , het lijkt een email programma te zijn en welke.
Aangezien Thunderbird maar tot midden 2016 gaat heb je dan LIVEMAIL de laatste 2 jaar gebruikt?
Heb je een idee waarom je ineens eeen ander mail programma zou gebruiken dan die jou altijd vertrouwd is? Dat is toch vreemd???

Je hebt zellf alles geinstalleeerd. Om een email programma werkend te krijgen moet je nogal wat invullen? Hoe komt dan "in eens" Thunderbird in 2016 daar terecht en heeft een deel van de mail binnengekregen?? Dat kan niet spontaan daar heeft de pc jou voor nodig?

Kortom waar alles nu staat, Live mai zou me het meest logisch lijken, maar geef svp toch antwoord hoe je het allemaal gedaan hebt.
 
Ik weet dat Windows Live Mail met ingang van januari 2017 niet langer ondersteund wordt door Microsoft. Het is daarom af te raden het programma nog te gebruiken. Ben je toen overgegaan naar thunderbird wellicht. En heb je dat misschien ook op internet gelezen. Als ik jou bericht uit jou bericht uit # 16 lees dan is dat kennelijk wel zo. Dat verklaard dat windows live mail naar thunderbird gaat nu.

Ik zie dat je op 14 september 2016 al Thunderbird had, zie bijlage van jezelf in # 16. Derhalve vrees ik dat je de mails niet meer terug zal vinden. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen ik ben niet zo handig en ik weet dat allemaal niet meer. Ik zoek gewoon op internet naar bv Thunderbird en dan download ik dat.
Eerst was live mail helemaal weg, omdat ik die via Essentials had. Later heb ik die weer op internet gevonden en gedownload. Ik wou eigenschappen
opzoeken, maar dat gaat niet bij de mail. Mijn concepten staan dus hier: helpmij6.jpg
Dit vind ik bij Thunderbird helpmij7.jpg
En dit bij livemail Helpmij8.jpg
Dit gebeurd als ik vanaf Thunderbird een mailtje wil sturen naar live mail Helpmij9.jpg
En als ik vanaf livemail naar Thunderbird mail komt het gewoon aan.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan, want ik weet verder niet wat jullie willen zien
 

Bijlagen

  • helpmij7.jpg
    helpmij7.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 81
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan