Na installatie Power DVD geen geluid meer op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guinan

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Berichten
22
Ik heb in het verleden MKV bestanden via Classic afgespeeld op de TV (via HDMI), alles ok, geluid op TV aanwezig.
Sindsdien heb ik Power DVD geinstalleerd. MKV's op Power DVD afgespeeld op TV, maar geen geluid. Daarna Classic weer geprobeerd, maar nu ook geen geluid meer op de TV.
Weet iemand wat hiermee te beginnen?
Bij voorbaat dank voor de hulp
 
Herstelpunt terugzetten en voor de zekerheid als alles weer werkt nog een keer zo een maken.
Dan even zoeken op een PowerDVD forum of het iets bekend is.

Kom dan terug met wat je gevonden hebt, want het is toch erg handig als je gebruik kunt maken van die ervaring van anderen. Je weet zelf het beste wat je gedaan hebt.
Je kunt ook ff kijken naar de tips uit deze hoek, mss staat de oplossing voor jou er gewoon bij.

Vraag vooral als je er iets niet begrijpt.
 
Ja hoor, ik heb het gevonden! Op de Google links kwam ik een hoop info tegen maar niets kwam overeen met wat ik in Power DVD kon vinden. Toen maar aan het knutselen gegaan met die info in m'n achterhoofd.
De truuk is dat je niet in de TV Mode moet zijn maar in de PC Mode!
Daar de settings geopend (tandwieltje) >> Player settings >> Video, Audio, Subtitles >> Audio >>
Output was "(current system setting) (2 speakers)"
Gewijzigd (dropdown menu) in "Use HDMI".

....... tromgeroffel ...... ja hoor, geluid!

Nog bedankt voor je hulp !! :thumb:
 
:thumb::thumb::thumb:
 
Oh Sorry.... ik was vergeten iets te melden:
Je moet - als je dit wilt proberen - wel de TV aan hebben staan en verbonden dmv HDMI, anders zie je n.l. de HDMI-optie helemaal niet.

Overigens is het nu wel weer mis. Weer geen geluid op de TV, terwijl ik gisteren nog 2 films heb bekeken zonder problemen. Dus nu maar weer uitzoeken waar het hem nu in zit.
Ik hou je op de hoogte als ik het gevonden heb.
 
Laatst bewerkt:
Fijn die moderne benadering van "verborgen" menu's.... alsof we allemaal dummies zijn.....
 
OK, Oma is er weer uit... (is overigens wel een dummie hoor :eek:)
Het geluid van m'n PC stond uit, toen ik die harder zette kreeg ik ook weer geluid op de TV.
Bijna net zo simple als "zit de stekker er wel in?"

Ik hoop dat ik nu alle mogelijkheden om de fout in te gaan heb doorlopen, maar wie weet.......:rolleyes:
 
:thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan