Evolution is traag. Configuratiefouten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
304
Hoi,

Mijn vrouw draait Linux Mint met mail via Evolution. En ze klaagt dat dat steeds trager wordt...

Ik heb een logfile aangezet, die ik hier toevoegBekijk bijlage logfiule.txt. Er staan een paar meldingen in, die mij niet zoveel zggen (over database die er zouden moeten zijn, neem ik aan). Wat betekenen ze, zijn ze relevant voor de traagheid, of voor het functioneren i.h.a.? En zo ja, wat kan ik eraan doen?
 
Ja, het _lijkt_ op een bug. Maarre... Evolution start verder wel gewoon. Mijn vrouw klaagt dat het zo lang duurt, maar ik weet niet of het met deze log te maken heeft (ze heeft een neiging om haar mailbox heel lang te maken :-( ). Maar elk aanknopingspunt is er één; de draad waar jij naar verwijst geeft gevallen waarin E niet verder wil; dat is hier niet het probleem...
 
Een bug wil niet zeggen dat ie niet opstart. Maar op afstand blijft dit soort zaken lastig.
Wat ik meestal probeer: maak een nieuw account aan (met dezelfde gegevens als eerder), kopieer ALLE mail vanuit het probleem account naar de nieuwe (sub)mappen (aanmaken als het nodig is) en koppel vervolgens het oude account en de mappen volledig los van Evolution ('kweenie hoe, heb E nooit ec ht gebruikt alleen een keer geprobeerd).

Herstart Evolution... en ????? Probleem weg of niet?
Het oude account mag niet meer zichtbaar zijn. Anders moet je het nog een keer loskoppelen en Evolution weer opnieuw opstarten.

PS: je moet de mail zelf naar de nieuwe mappen copyen via selectie, dus niet de hele map copyen..... Want mss zit er iets voor jou onzichtbaars in die map en dat copy je dan weer mee... .en daar schiet je niks mee op!

Heeft Evolution nog een 2TB grens en loop je daar nog tegen aan.. ?!?
Dat trager worden kan een waarschuwing zijn dat je tegen de limiet aanzit.
Check ff!!!
 
Laatst bewerkt:
Dat is me toch een beetje te bewerkelijk, gezien de aard van het probleem. Ik wacht toch liever even af, of het erger wordt of niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan