klikken op app verkenner werkt niet(meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

redcap1

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2012
Berichten
196
Sinds vanmorgen kan ik wel klikken op app verkenner, maar de app wordt niet vergroot.
Overige apps werken wel.
Wat zou het kunnen zijn?
 
Er verschijnt net boven de taakbalk een mini afbeelding met gegevens. Kan dit niet vergroten door er op te klikken.
 
Hallo, Ben je ingelogd als Administrator? Probeer de hersteloptie opdrachten. Ik moet zeggen dat het ook wel eens helpt om in taakbeheer explorer.exe proces te stoppen en daarna als Nieuw in het menu te starten met "explorer".

Voor de herstelopdrachten ga je naar Zoeken en type je CMD. Klik rechts op het zoekresultaat en kies: Uitvoeren als Administrator. Voor het verlaten van de prompt in het zwarte scherm type je uiteindelijk: "exit".

sfc /scannow

of als dat niet helpt of aanvankelijk niet werkt:

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Het spreekt voor zich dat een applicatie fouten kan hebben veroorzaakt. Dat herstel je het best met een herstelpunt, als je die hebt laten maken via Systeemherstel. Met een systeemherstelpunt worden drivers teruggezet en het register. Installatie van programma's van na het herstelpunt wordt daarmee ongedaan gemaakt.
 
De app verkenner staat niet automatisch meer in de onderste app rij, maar als ik verkenner er naar toe breng en er op klik geeft hij de verkleinde schermen aan.
Als ik er op klik wordt hij niet vergroot. heeft het met instellingen te maken. Systeemherstel werkt niet goed. Geeft fout aan. Ik weet niet meer wat te doen.
 
Heb schermafdruk gemaakt. Moest dmv foto. Kon dus niet via Verkenner.
 

Bijlagen

  • E61857D3-FB08-40E4-9848-20FEB788AC1A.jpeg
    E61857D3-FB08-40E4-9848-20FEB788AC1A.jpeg
    941,9 KB · Weergaven: 73
Rechts er op klikken dan en Vorig formaat of Maximaliseren kiezen? Een open deur misschien?
 
Als de genoemde herstelopdrachten niets uitmaken, wat ik vreemd vind, dan kan een achtergrondproces nog een rol spelen. Gebruik voor inzicht in wat er opstart op de computer de lijst die AutoRuns maakt. Een malware scan is ook een goed idee maar de lijst zelf bij na lopen en de onbekende namen zoeken met Google is grondiger.

Doe een schijfcontrole en met name van het bestandssysteem. Repareer niet (automatisch) sporen en sectoren want een slechte schijf partitie kan daarmee onbruikbaar worden.
 
Alles werkt, behalve systeemherstel. Krijg daar de foutcode 0x8007005. 2 keer geprobeerd.
Alleen verkenner doet het niet.
Kan je verkenner ook downloaden van....?
 
Een nieuw account maken en vandaar inloggen helpt ook niet? Het lijkt mij wel een rechtenkwestie met deze foutcode. Op Internet staan verschillende adviezen waaronder deze voor Vista, met oplossing in de laatste post, misschien is het de moeite: http://www.nucia.eu/forum/threads/65045-access-denied-(0x8007005)

Anders opstarten in veilige modus en virusscanner even uitschakelen, inderdaad dan de Explorer taak opnieuw uitvoeren. Explorer is ingebouwd.

Updates gedaan voor dat de fout optrad kunnen weggehaald worden bij Programma's en onderdelen > Windows updates. Misschien kan dat.
 
Laatst bewerkt:
Antivir uitschakelen en daarna een systeem herstel doen in Safe Mode. Heb je dat al geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan