gastnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Wij hebben een glasvezelaansluiting via KPN en (dus) een Experiabox.
Ik lees tegengestelde berichten over de (on)mogelijkheden om een Wifi-gastnetwerk in te stellen.
Zelfs medewerkers van KPN weten het juiste antwoord niet.
Wie helpt mij op weg?

Mocht het met de Experiabox niet mogelijk zijn, kan ik achter de Experiabox dan zelf een router plaatsen waarbij het wel mogelijk is?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Wij hebben (nog) een v8. Binnenkort maar es een nieuwe aanvragen. Bedankt.
 
Of nog enkele (een?) maandje wachten en zien of de vrije keuze wetgeving erdoor komt en vervangen voor een fatsoenlijke oplossing :)
 
Via de klantenservice is het omwisselen niet mogelijk puur omdat ik meer mogelijkheden wil hebben.

@wampier. Of nog enkele (een?) maandje wachten
Zou het echt zo snel gaan? Als het eenmaal een wet is, moet KPN het nog integreren in z'n systemen; zijn we zo weer een jaar verder?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Mijn ervaring is dat je met een extra, maar een stuk betere router erachter voor 8-10 jaar dit probleem oplost.
Heb zelf voor ca 6 tientjes dezelfde gekocht als deze:
https://tweakers.net/aanbod/1656723/asus-rt-ac68u-zwart.html

Das dus een investering van ca 6-8 euro per jaar.....
Op plek in het netwerk heb je meteen dan 3 UTP aansluitingen op hetzelfde subnet, want ik zet hem in als access point en niet als router.
Mijn vorige Asus wl500 is ook 10 jaar meegegaan.
Die el cheapo modems vd providers.... daar moet je het meestal niet van hebben. Zo een Asus heeft vaak ook nog andere tools aan boord zoals VPN, etc, lees de specs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan