Upgrade Desktop Game PC rond 600 euro +-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinki3

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
245
Hallo,

Doordat ik mijn huidige pc wil upgraden voor het eerst en mijn kennis dus daar niet optimaal mee is, kom ik hier om hulp vragen.
Ik heb laatste tijd rond gezocht op internet, maar ik word er nou bepaald niet wijzer van. Als ik een bepaalde video kaart heb
moet die natuurlijk passen bij de moederbord en processor. En laat ik mij daar nou net niets van af weten.

Budget: rond 600 euro
Doel: Gamen/Internet+Email. Ik wil gamen op hoge kwaliteit.
Omgeving: Er zit al een stille ventilator in. Geen idee of ik die moet vervangen. Ik heb er geen last van. Maar als ik kijk
Naar UpgradeKits via Alternate, zit daar altijd Koelers bij. Dus het zal wel belangrijk zijn om het mee te upgraden die past weer bij de andere nieuwe onderdelen.
Assemblage: Zelf in elkaar zetten
Besturingssysteem: Videokaart, processor en moederbord (wrs koeler ook?) W10
Opties / randapparatuur: Ik wil op hoge resolutie gamen. Dus ik wil de videokaart upgraden, Maar dan lijkt me dat ik
beter ook gelijk de processor en moederbord ga upgraden. Moet op minimaal 2 monitoren kunnen. Ik doe niet aan een 4K beeldscherm.

Mijn huidige PC specs
- CPU : Intel Core i5-6500 CPU @ 3.20GHz
- GPU : NVIDIA GeForce GTX 960
- RAM : 8GB
- HDD : 2TB
- Operating System : Windows 10 Pro
- Monitor 1: BenQ XL2720Z 144HZ
- Monitor 2: Iiyama PLE2407HDS
Voor de rest kan ik er niet achter komen. Ik ben al meer dan een half jaar in buitenland en heb geen idee meer wat ik heb.

Ik zie veel GeforceGTX types tegenwoordig. Dat zal wel de videokaart trend zijn van nu:p

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen wijzen.

Groet,

Pinki3
 
eerlijk gezegd zie ik niet veel voordeel in het vervangen van je MB+CPU. Voor gamen heb je het over procenten extra in de meeste games. Als je toch gaat voor een vervanging heb je geen geld meer voor een nuttige upgrade van je videokaart.

Ik denk dus dat je hier een keus moet maken.
 
Bedankt voor jullie eerlijke mening! Ik wist niet dat het maar over een paar procenten ging. Dat is op zich best goed nieuws. Alhoewel ik niet de type moederbord heb gezegd. Maar het is 3/4 jaar geleden dat die erin is gezet voor een flinke prijs, dus ik geloof het wel. Ik zie dat een GTX1070 kaart veel meer reviews heeft.
https://tweakers.net/categorie/49/v...KT3TJzSlKLipWsqpWMjEBkWWKOklW0kqWlgbFSbG1tLQA

Als je kijkt naar de TI uitvoering veel minder. Terwijl ik ergens las dat die 20% er meer uithaalt, is dat correct volgens jullie? Dan klinkt de Ti beter, alleen ik ben wel iemand die vaak voor reviews gaat omdat het vaak betrouwbaarder is.
De GTX1070 dan wel de Ti uitvoering, zouden die passen bij mijn huidige systeem? Op google hadden ze het over de sockets van de moederbord. Of kunnen deze kaarten tegenwoordig overal op?
 
Alle video kaarten zijn gebaseerd op PCI-3 voor de aansluiting, wat elk moederbord van de laatste, uh, 10? jaar heeft. Je huidige 960 ook, dus moet geen probleem zijn

Wat wel belangrijk is:

- voeding (vermogen) en de juiste aansluitingen op de voeding om de videokaart ook van stroom te voorzien. De grote meerderheid van kwaliteitsvoedingen met 500W+ vermogen zouden moeten werken
- ruimte in je kast. 1070's zijn "dubbel dik". dwz 2 "plaatjes" dik. Nu zijn de meeste 960's dat ook, dus waarschijnlijk geen probleem. Ook zijn de 1070's langer dan je 960. Kijk even of er ruimte is achter je 960

1070TI's zijn een "refresh" van de 1070. Alles wat een 1070 kan, kan een 1070ti ook (het is geen nieuw type kaart, alleen sneller). Er zijn minder reviews van de 1070ti simpelweg omdat het minder interessant is en de kaart nieuwer is.
 
Bedankt voor jullie duidelijke uitleg! De vragen zijn opgelost. Ik ga de GTX1070 Ti bestellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan