merkbaar verschil tussen I3 en I7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
In mijn laptop zit een I3-330m processor en een 860 evo schijf van Samsung. Als ik de processor vervang door een I7-740QM
1. zie ik dan merkbaar verschil in snelheid? bv booten en kopieeren bestanden.
2. Gaat dit werken op het bestaande moederbord? (sockets zijn dezelfde rPGA988 socket G1).
3. Word Windows 10 weer geactiveerd? Nu is de laptop van een originele w7 naar w10 dus een oem versie en deze activeerde gewoon toen de samsung schijf erin kwam.

bedankt alvast voor je info
 
Cpu zal vastgebakken zitten op het mobo van je laptop. Dus niet te vervangen.
 
Gaat de processor werken in de zelfde socket, dat kan alleen de handleiding jou vertellen. Er kan een andere temperatuur met een snelle processor samenhangen en de i3 afdanken is deel van het kostenplaatje. Snelheid is ook afhankelijk van veel andere factoren zoals grafische chipset, snelheid van geheugen, van harde schijf, configuratie en belasting van het systeem. Ook het moederbord moet geschikt zijn om de volle potentie ervan te kunnen benutten. Tussen i3 en i7 zit nog i5 en een wereld van verschil.

Windows 10 heeft geen activatie sleutel maar is nog steeds in, globaal genomen, twee versies. OEM is door de leverancier alleen op deze computer van toepassing en Retail kan worden overgedragen naar een andere computer. Het laatste doe je middels een Microsoft account waarmee je op de nieuwe computer opnieuw inlogt. Ik heb trouwens Windows 10 al gezien in de aanbieding voor euro 10.-

Lees het volgende voor meer informatie: https://www.howtogeek.com/226510/ho...10-license-after-changing-your-pc’s-hardware/
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info , er zitten veel haken en ogen aan dus laat ik het maar zo en blijft de I3 erin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan