SSD harde schijf inhouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
SSD harde schijf inbouwen

Ik ben in het bezit van een Dell Optiplex 990 (als ik zoek naar de specificaties van deze machine, dan wijkt de afbeelding op tweakers.net af van wat ik heb: de kast is minder breed/hoog, waardoor de DVD verticaal is geplaatst).
Vandaag heb ik een SSD harde schijf (Samsung 860 evo) gekocht en wilde deze plaatsen.
Onder de reguliere harde schijf (1 TB) bevindt zich wel een holle ruimte, maar geen bevestigingsmogelijkheden voor de SSD.
Heb ik de verkeerde harde schijf gekocht?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Laatst bewerkt:
Dingen kun je met dubbelzijdig tape overal aanplakken of gewoon op de bodem leggen, kan ook.
 
Volgens mij zou het om dit model gaan...
Volgens de handleiding uit de link is er in de stationskooi ( waar de HDD in zit ) geen ruimte voor een 2e schijf dus je zult:
a) de HDD moeten vervangen door de SSD
of
b) de SSD met dubbelzijdig kleefband op de stationskooi plakken als daar ruimte voor is ( dit heb ik vaker gedaan, geen enkel probleem )..
 
Even het juiste model opzoeken, want er zit verschil tussen USFF, SFF, Desktop en Tower modellen. Maar zo te horen heb je een USFF (Ultra Small Form Factor).


Een SSD heeft geen bewegende delen. Dus als je zorgt dat hij niet door de kast kan slingeren dan is dat al voldoende.
 
Ik heb hem met twee schroefjes bevestigd aan de kast. Dubbelzijdig tape zou ik niet gebruiken. Ook kan je speciale plateaus kopen voor je SSD welke je in de kast kan schroeven. Echter zie ik ze niet veel.
 
Tja, dubbelzijdig tape. Dat ik niet eerder op dat idee kwam.
Maar nu: in de PC is wel een datakabel vrij die ik de SSD kan aansluiten, maar geen voedingskabel.
http://vanharten.net/20180703_211414.jpg
Waar kan en mag ik 'm dan aansluiten?
Ik zie wel een leeg wit aansluitpunt. Kan en mag ik hem daar aansluiten?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Je bedoeld een sata poort die vrij is?
En je hebt al een sata kabel?
En voor de voeding kun je een splitter gebruiken.
 
Voor bevestiging zou je ook nog een Tie-wrap kunnen gebruiken
misschien dat er nog een oude MOLEXstekker hangt, daar zou je een verloopkabel voor kunnen gebruiken. of zoals Lange Pier zegt, een splitter !
 
Je bedoeld een sata poort die vrij is?
En je hebt al een sata kabel?
En voor de voeding kun je een splitter gebruiken.

Shame me, ik weet niet wat de namen van de diverse kabels zijn. Er ligt een kabel met een brede "stekker" vrij. Ik denk dat dat de datakabel is, die ik kan gebruiken voor de SSD.
Voor de voeding heb ik dan nog een splitter nodig, maar ik kan de juiste niet vinden op bijv. www.allekabels.nl.

Welke heb ik nodig?

Vriendelijke groet,
Guido

P.S.
Heb je iets aan mijn complete configuratie volgens Speccy: http://speccy.piriform.com/results/o16kcIS5b5g8sGDKXAvWLnn
 
Gangbare SATA kabels:

SATA Power Cable Splitter
41Y0I6AVEsL._SL500_AC_SS350_.jpg

MOLEX -> SATA Power
l_07843320.jpg

SATA Data Cable
SATADataCable-300x300.jpg
 
De onderkant van de bay waarin de 3,5" harde schijf zit, blijkt een uitsparing te hebben voor een 2,5" HDD. Hier heb ik de HDD dus bevestigd. Nu nog even met gewoon plakband, omdat ik de juiste schroefjes niet heb.
De S-ATA-kabel was evenmin een probleem. Achter de witte connector op de foto, bevinden zich twee zwarte (of is het zwart en donkerblauw). Daar waar de oorspronkelijke HDD was aangesloten heb ik nu de nieuwe harde schijf aangesloten (want daar komt Windows op en de computer vindt het lief als ik Windows op de harde schijf op die eerste connector zet). De "oude" harde schijf is aangesloten op de witte connector.
Hardwaretechnisch is mijn vraag opgelost.
Iedereen hartelijk dank voor de bijdragen.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan