• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

barcode cel altijd actief maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leondemooij

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2017
Berichten
86
Hallo,

Ik werk met een excel sheet die automatisch bewerkingen uitvoert.
Nu werkt dit met een QR code reader.
Maar dit werkt alleen als de Excel op de voorgrond staat en de cel geselecteerd is.
Is er een mogelijkheid dat elke scan in de juiste cel in Excel terecht komt, ook als de Excel op de achtergrond draait ?
 
Ik heb het wel gezien met automatiserings-scripts, maar puur excel zal denk ik niet gaan.
 
Misschien is dan een popup een goed alternatief ?
Hoe gaat dit in z'n werk ?
 
In de meetwereld is het vaak gebruikelijk dat er of een tool of een dll met tips hoe je het werkend kunt krijgen aanwezig. De poort waar het signaal uitgelezen wordt. Zitten daar ook tips bij om Excel actief te maken zodra er signaal v/d scanner kort? Mss is er een whitebook hoe je dat aanpakt of applicatie sheets? Vaak wel ff zoeken, staat vaak niet op de website vd leverancier maar van die van de fabrikant en als die lui is... dan moet je naar de chipmaker ....

Aternatief; is er ee optie voor een 2e scherm waar Excel altijd actief is/
 
Ik denk dat het beter is om Excel gewoon voorop te houden.

Zit ik alleen nog met het probleem om na de scan te 'enteren' zodat hij weet dat de scan klaar is.

Nu blijft de cel actief en wordt mijn worksheet change niet getriggerd.
 
Ook dat is vaak een setting in je scanner. In de meeste scanners is er een optie die je aan kunt zetten (send 'enter' after scan o.i.d.)
 
Wat zegt de fabriekant of de Help die erbij hoort over dit soort zaken?
Tuurlijk is hett handiger om Excel altijd actief te hebben.... maar was dat niet de start vraag?:eek:
Dus die is iig v/d baan... Als alle startvragen zo snel van tafel gaan... wordt het te rustig hier..
 
'Op de voorgrond' 'op de achtergrond' is alleen interessant in de GUI.
Voor VBA is dat irrelevant.
 
In de manual staat niet veel , ik kan wel een prefix of/en suffix toevoegen aan de code.

De scanner is de Honeywell 3320G-4-INT en ik scan alleen QR codes.


Kan je met vba misschien de poort monitoren ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan