• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Venstergrootte verandert steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertGreup

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2018
Berichten
24
Beste mensen,

Ineens word ik geconfronteerd met een vervelend verschijnsel dat alleen in Excel plaatsvindt: Als ik een bestand open gebeurt dit in een bepaald vensterformaat. Met de knop rechtsboven maak ik het venster maximaal. Als ik naar een ander tabblad ga, op CTRL+S druk voor opslaan en bij nog een aantal acties springt het venster weer naar de grootte die het kreeg bij openen. Erg lastig. Weet iemand hiervoor een oplossing? Het gebeurt bij alle bestanden.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Bert Greup
 
Ook als je na Ctrl+S meteen Excel afsluit en weer opstart? Dan wordt normaal gesproken dat onthouden.
 
Bedankt voor je antwoord.

Ja.
Zodra je opslaat verandert het formaat al. Daarna opslaan geeft geen oplossing. Sluit je af zonder opslaan, dan opent Excel ook in het 'verkeerde' formaat. Het maakt niet uit of je vanuit Verkenner een bestand opent of dat je Excel zelf opent.
 
Voer eens een reparatie installatie uit van Office.
 
Bedankt voor je advies.

Ik heb dat inmiddels al gedaan en zelfs Office verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas geen verandering.
 
Bedankt voor het meedenken manamana.

Het is niet het probleem wat er wordt beschreven en het bestand dat genoemd wordt bestaat bij mij ook niet.

Helaas nog geen oplossing.
 
Kijk in de VBEditor welke bestanden in Excel geladen zijn (zichtbaar + onzichtbaar)
 
Bedankt voor je reactie.

Ik zie niks geks in de VBE, maar wat bedoel je met 'onzichtbaar'?

Alvast bedankt weer!
 
Je hebt mijn vraag niet beantwoord.
 
Grappig.

Houd de muisaanwijzer boven de rechterrand van het venster, totdat de muisaanwijzer verandert in een dubbele pijl.
Klik en houd de muisknop ingedrukt, terwijl je de muis versleept.
Laat de muisknop los als het venster de juiste grootte heeft.
Doe hetzelfde voor de onderkant van het venster.
Als je dit doet bij een hoek van het venster, wordt zowel de grootte van de zij- als de onderkant aangepast.
 
Bedankt weer Manamana, het is alleen zo dat het gekozen formaat of full screen niet vastgehouden wordt. Verspringt bij veel acties als opslaan, naar ander tabblad, cellen verslepen etc.
 
Dus -in navolging van snb- nogmaals de vraag Bert: Welke invoegtoepassingen en bestanden toont de VBA editor en welke COM invoegtoepassingen gebruikt jouw Excel?
 
Om in VBE te kijken maak ik een simpele macro aan. Kies ik voor macro bewerken, dan zie ik alleen die macro staan. Voor 'onzichtbaar' en 'com' moet je me svp wat meer helpen. Waarvoor alvast weer dank!
 
Doe eens:

Alt_F11; screenshot ; plaatje hier plaatsen.
 
Onzichtbaar maakt niet uit, alle Excel bestanden en Excel invoegtoepassingen die je open hebt, zichtbaar of niet, krijgen een vermelding in die lijst waar je net een screenshot van plaatste. Geen enkele Excel invoegtoepassing dus.
COM invoegtoepassingen: Bestand, Opties, Invoegtoepassingen tabje, onderaan is een keuzelijst, kies Com invoegtoepassingen en klik Ga.
 
Afb COM 05-07-2018.jpg

Staat weer in de bijlage.
Het vreemde is dat het ineens is ontstaan; meestal weet je wel dat er iets ontstaan is doordat je aan de instellingen iets hebt veranderd.
Het gebeurde na het opstarten; ook niet gezien dat er een update van Office of Windows klaarstond.

Bedankt weer!!
 
Als je een bestand opent, het venster eerst naar een bepaalde grootte sleept en dan opslaat, Excel weer sluit, weer opent en je opent dan het bestand dat je net had opgeslagen, is het venster dan veranderd van afmetingen?
 
Maak anders eens een nieuwe snelkoppeling om Excel mee te openen.
Rechtsklik op deze snelkoppeling, klik op Eigenschappen en zet achter "Uitvoeren:" Gemaximaliseerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan