• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Venstergrootte verandert steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan het niet te maken hebben met het Tabblad Beeld > Categorie Venster > en daar staan drie pictogrammen en de onderste is Vensterpositie herstellen?
 
Laatst bewerkt:
@ Jan Karel
Als ik Excel opsla maakt hij het scherm direct klein en opent zo ook weer.

@ Haije
Die optie heb ik niet, MAAR ik ben wat gaan spelen door te openen vanuit apps en dan te kiezen voor "openen als administrator". Het probleem doet zich dan niet meer voor.
Ik ben dus weer een stap verder. Super Haije! Alles wat ik dan doe vanuit het geopende venster gaat goed, ook met andere bestanden. Zodra ik echter Excel weer gewoon open is het weer mis.

Zoals gezegd: blij dat ik door alle suggesties via een oplossing heb gevonden.
Iemand nu een ingeving hoe het ook via de normale manier goed kan gaan?

Allemaal weer bedankt zover!
 
Het klinkt alsof er een probleem met je register is. Is dit een computer die door IT beheerd wordt?
 
@ Jan Karel
Het is een zelfstandige laptop.

@ Senso
Het helpt helaas niet. Bedankt voor het meedenken!
 
Er komen heel wat bollebozen voorbij hier. Even afwachten misschien heb ik er nog een voor je. :D
 

Bijlagen

  • Excel Snelkoppeling.png
    Excel Snelkoppeling.png
    29,1 KB · Weergaven: 71
Sorry Haije, had je verkeerd begrepen.
Afbeelding maakte het duidelijk.

De oplossing gaf het niet. Ik zag wel dat ik hier bij 'geavanceerd' kan aanvinken dat ik standaard als Administrator open. De omweg (zie mijn eerdere reactie) is dus weer wat verkort!

Dankjewel!
 
Kun je een afbeelding tonen / beschrijven hoe je überhaupt Excel start ?
 
Ik kan Excel op drie manieren openen. Vanuit de apps onder de Windows-toets, met de snelkoppeling op het bureaublad (was eerst vastgemaakt aan de taakbalk) of vanuit Verkenner. Totdat ik bij de snelkoppeling 'openen als Administrator' aanvinkte maakte het voor het probleem niet uit.
 
Ik heb dat inmiddels al gedaan en zelfs Office verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas geen verandering.

Omdat Jan Karel schrijft dat het met het register te maken zou kunnen hebben vroeg ik mij af hoe je Office verwijderd hebt? Met Revo-uninstaller? Want die kan met toestemming (aanvinken) ook registersleutels e.d. opschonen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het met de tool op de site van Microsoft verwijderd toen bleek dat herstel geen zin had.
 
Je zou Excel's registersleutel geheel kunnen weghalen (Excel schrijft dan vanzelf een nieuwe als je het opent). Je bent dan wel wat Excel instellinkjes kwijt die je eventueel hebt aangepast.
Het gaat om deze register sleutel: Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Excel. Gewoon in de boomstruktuur aan de linkerkant uitvouwen t/m die 16.o en dan daar Excel rechts-klikken en exporteren (als backup), daarna nogmaals rechtsklikken en verwijderen. Daarna pas Excel weer starten.
 
Als ik het dan goed begrijp openen de snelkoppelingen/files nu goed, alleen de originele snelkoppeling van excel.exe niet.
 
Heb je vlak voordat dit ging optreden nieuwe software geïnstalleerd ?
Heb je updates uitgevoerd ?
Haal alles eens uit het geheugen (via taakbheeer) wat je voor Excel niet nodig hebt (virusscanners, Skype, etc.)
 
Beste mensen,

Bedankt voor de laatste reacties. Ik ga er vandaag mee verder. Ik houd jullie op de hoogte.

Dank en groet,
Bert
 
@ Jan Karel
Het register gaat buiten mijn ervaringszone. Wat ik eerst heb gedaan is de fouten in het register hersteld met CCleaner. Geen verbetering.
Verder heb ik getracht in het register te kijken en gezocht op (een deel van) jouw aanwijzing. De afbeelding doe ik hierbij; ik heb geen idee wat ik verder moet doen. Sorry.

@ Senso
Het probleem concentreert zich nu op het feit dat als ik Excel gewoon open dan heb ik de problemen met de venstergrootte. Open ik Excel als Administrator dan heb ik geen problemen.

@ Snb
Ik heb niets geïnstalleerd en geen updates toegevoegd; misschien is dit automatisch gegaan. Jouw aanwijzing heb ik opgevolgd, helaas zonder resultaat.

Fijn dat jullie blijven meedenken. Dank daarvoor.


Gr.
Bert
 
Alle Office-versies even grondig verwijderen en deze dan weer opnieuw installeren zou ik doen.
 
Dat is toch gedaan!
Ik heb dat inmiddels al gedaan en zelfs Office verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas geen verandering.

Overigens kun je alle snelkoppelingen, files van Office Excel openen met administratorrechten. Dan ga je naar de originele EXCEL.EXE (toepassing) en tabblad Compatibiliteit en onderaan staat Dit programma als Administrator uitvoeren Aanvinken en ook helemaal onderaan Instellingen voor alle gebruikers wijzigen ook onderaan aanvinken en dan zou alles opgelost moeten zijn. Anders heb je een corrupt register, office installatie of account of de rechten/machtigingen deugen niet. Anders is het niet te verklaren.

Glary Utilities heeft ook nog een registeropschoner.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan