Windows installeren op (kleine) SSD; software en data op andere partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil Windows opnieuw installeren op mijn nieuwe SSD. Deze SSD is kleiner dan mijn huidige harde schijf. Daarom wil ik de SSD alleen gebruiken voor Windows. De software en alle data wil ik graag op de reguliere harde schijf.
Waar moet ik om denken bij de herinstallatie? (hoe geef ik aan dat Windows, de mappen Users en Program Files op een andere dan de reguliere partitie moet komen?)

Vriendelijke groet,
Guido
 
Program Files komt voor zover ik weet altijd op de partitie te staan waar Windows op staat, en ik raad aan om die ook voor applicaties te gebruiken. Dan starten ze ook lekker vlot op.

Verder kan je je Document en Settings na het installeren verplaatsen naar je HDD. Je kan ze dan als volgt in WIndows aan de nieuwe lcoatie koppelen: https://www.pcworld.com/article/302...braries-to-a-separate-drive-or-partition.html
 
Hoeveel GB is die SSD?
W7U en Program Files is 81 GB (150 programma's) dus als jij 120 GB hebt, kun je Program Files (software) rustig op de SSD zetten. Starten sneller op. Is ook handiger voor systeemback-ups.

Data kun je volgens de link overzetten, De officiële verplaatsingsmethode.

En waarom een nieuw topic?
Omdat dit softwarematig is en niet hardwarematig. Dat begrijp je toch wel.;)
 
Laatst bewerkt:
Wat is dan de reden om programma's op een HDD te zetten? Klein beetje dom zou Maxima zeggen. Gebruik de voordelen van een SSD maximaal! Program Files, programma's is/zijn nauw verweven met het register en Windows mappen. Als het besturingssysteem in de soep loopt kun je Windows en alle programma's met een systeemback-up direct herstellen. Anders kom je wellicht aan het prutsen.

De officiële verplaatsingmethode aanhouden voor persoonlijke mappen. Staat in de tekst! Knippen en plakken beveel ik niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Zelf zou ik ook de data op een andere harde schijf zetten (als het veel is) maar zeker de programma's op de SSD zetten. Anders heb je er nog vrij weinig aan.

Als dat teveel is kijken voor een grotere. Eventueel een refurbished exemplaar. KLIK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan