• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren in meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

R0bert

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2016
Berichten
48
Ik ben op zoek naar een VB formule die het volgende kan:

In het bestand "Teams" de namen (kolom A) van de mannelijke spelers (M), genoemd in het tabblad "Spelers", per team plaatsen in kolom A van de tabbladen Jun A1 t/m Asp B2 en de namen van de vrouwelijke spelers (V) in het tabblad "Spelers" per team neerzetten in kolom B van die tabbladen en:

de gemiddelde leeftijd van de jun A1 spelers plaatsen in cel G2, die van de jun A2 in cel G3 enz.

Kan iemand mij daarmee helpen?
 

Bijlagen

  • namen_sorteren.xlsm
    10,9 KB · Weergaven: 22
Zou het gebruik van een draaitabel niet voldoende toereikend zijn, zie voorbeeld?
 

Bijlagen

  • namen_sorteren_gijs.xlsm
    14,3 KB · Weergaven: 25
Dank voor je snelle reactie!
Misschien is een draaitabel voldoende, maar mijn Excel versie is van vóór 2010 en ik krijg daardoor een foutmelding in je reactie:
"This shape represents a slicer. Slicers are supported in Excel 2010 or later. If the shape was modified in an earlier version of Excel, or if the workbook was saved in Excel 2003 or earlier, the slicer cannot be used."

Ik zoek iets in de trant van "gemiddelde kolom D als kolom C = "jun A1". Hoe moet zo'n formule luiden?
 
Oke, slicers kun je inderdaad niet gebruiken bij oude versies.
Je kunt wel handmatig filteren in een draaitabel. zie roodomrand in voorbeeldbestand.

Maar zonder draaitabel kan ook wel.
G2:
Code:
=AVERAGEIF($C$2:$C$14;F2;$D$2:$D$14)
En doortrekken naar beneden.
 

Bijlagen

  • namen_sorteren_Gijs2.xlsm
    16,7 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank, Gijsbert, dit is precies wat ik zocht. Helemaal top!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan