Bestanden openen via Hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het komt dat ik een bestand die ik heb gemaakt en naar mezelf heb gestuurd via Hotmail niet kan openen? Ik krijg een soort rode verkeersbord te zien die ik zal bijvoegen. Het is een Access bestand.

Access probleem.png

Ik zou hem graag willen openen, omdat ik iets wil nakijken in een vorige versie.
 
Hoi Drive. Misschien hier even doorlezen. Iets met Access /97 en/of 2007 en/of 2010.

Opmerking. Hoewel voor deze versies dezelfde bestandsindeling wordt gebruikt, kunnen bepaalde nieuwe functies van Access 2010 niet worden gebruikt in Access 2007. Zie de sectie In Access 2007 een database openen die is gemaakt of gewijzigd in Access 2010 voor meer informatie.

Klik link. https://support.office.com/nl-nl/ar...indeling-69abbf06-8401-4cf3-b950-f790fa9f359c
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Access 2016 en heb nooit een eerdere versie ervan gehad.
 
Sla het bestand eerst op.
Klik er dan met rechts op en kies Eigenschappen.
Kijk dan onderaan in het eigesnchappen schermpje of het bestand geblokkeerd is.
Die kan je daar dan ook deblokkeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat het een ACCDB bestand is. Is dat standaard of moet ik het opslaan als een ander bestand?
 
Gewoon opslaan zoals je die in de mail hebt gekregen.
 
Als iedereen Access bestanden als naam-van-bestand-of-zo.zip verstuurd heb je dit soort problemen eigenlijk nooit.
Het komt vaak voor dat Access bestanden geblokkeerd worden, zowel Hotmail maar ik in bedrijfsmail (Outlook/Exchange omgevingen).
Je kunt er energie in steken om het op te lossen maar de simpelste oplossing is de verzending als zip-bestand...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan