• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen automatisch niet tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Berichten
68
Goedemiddag,

In het bestand Bekijk bijlage Dummy klant.xlsx zitten 2 werkbladen: Rapportage en Data. In het werkblad Rapportage zou ik graag de data zo weergegeven willen hebben, dat als ik in CEL C3 Gijs selecteer, de rijen met data van de projectnummers waar hij geen omzet en resultaat heeft behaald onzichtbaar zijn. Dus in het geval van Gijs, die alleen omzet en resultaat heeft behaald voor het project 501 zouden de rijen 6, 8 en 9 onzichtbaar moeten zijn. Echter, als ik vervolgens in CEL C3 de projectleider Dirk selecteer, dan zouden de rijen 8 en 9 onzichtbaar moeten zijn. Oftewel, ik zou graag willen dat de rijen waarin zowel geen omzet als resultaat staat onzichtbaar worden wanneer ik een willekeurige projectleider selecteer.

Wie kan mij hierbij helpen?

Vriendelijke groet,

MW
 
KristiaanL,

Bedankt voor je reactie. Een draaitabel heb ik al uitgeprobeerd, maar die geeft geen net overzicht. In het echte bestand zit naast de kolom projectnummer nog een kolom projectnaam. Als ik in het echte bestand beide kolommen sleep naar 'rijen' in de draaitabel, dan ziet de uiteindelijke draaitabel er niet netjes en overzichtelijk uit. Ik krijg dan namelijk het projectnummer en de projectnaam niet netjes naast elkaar. Daarnaast vind ik in een draaitabel de woorden 'Som van' en 'Aantal van' voor de kolomnamen storend.

Heb jij misschien ook een oplossing voor mij zonder draaitabel? Of wellicht de oplossing dat ik de rijen projectnummer en projectnaam wel netjes naast elkaar krijg in de draaitabel en dat ik de woorden 'Som van' en 'Aantal van' voor de kolomnamen uit de draaitabel krijg?

Vriendelijke groet,

MW
 
Hoi Matthias,
Daarom belangrijk om een representatief voorbeeldbestandje te plaatsen

Beide zijn eenvoudig op te lossen:

Naast elkaar: Klik op draaitabel --> ontwerpen --> Rapportindeling --> Tabelweergave --> evt subtotalen en Eindtotalen uitzetten
Som van: Typ er overheen...
 
Met het idee van KristiaanL
 

Bijlagen

  • Dummy klant.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan