Cel opsplitsen in verschillende delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvt78

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2017
Berichten
24
Beste forum collega's,

Ik ben al vrijwel de hele dag aan het zoeken naar een formule om een cel op te splitsen in verscheidene delen. Lijkt simpel, internet staat vol voorbeelden, maar geen past perfect bij mijn probleem. Ik heb een cel in mijn blad staan, die ingevuld is met iets in de zin van tekst1 / tekst2 / tekst3
Dus er is een stuk tekst, dan een spatie, een /, terug een spatie, weer stuk tekst, ....
De stukken tekst kunnen bestaan uit: enkel tekst 1, of 2 stukken tekst met 1 / tussen, 3 stukken tekst met dan 2 keer een / tussen enz. tot max 4 stukken tekst met dan 3 keer een / tussen.
Nu zou ik graag die tekst dus opsplitsen in verschillende andere cellen, dus als bv die lange tekst in cel A1 staat, wil ik in cel B1 enkel tekst1, in cel B1 enkel tekst2, enz. Als het een stuk is, zou B1, C1, en D1 blanco moeten blijven.

Kan iemand me hier even bij helpen? Alvast hartelijk bedankt
 
En bij al het zoeken ben je nergens tegengekomen dat een voorbeeldbestand beter helpt dan wat kreten als het kan voorkomen dat?
 
Dat was ik inderdaad vergeten. Hopelijk is het beter begrijpbaar met bijgevoegd voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.ods
    11,1 KB · Weergaven: 87
De eerste kolom heb ik vannacht klaargekregen. Maar nu moet deze nog niveau's dieper genest worden denk ik dan, en daar loop ik totaal vast. Maar misschien kan iemand mij verderhelpen, verder bouwend op wat ik al gevonden heb? Of andere suggesties zijn ook welkom. Alvast bedanktBekijk bijlage Voorbeeld Eerste kolom werkend.ods
 
Dat zou ook kunnen met de functie "tekst naar kolommen". Deze kan je vinden in de menu balk "gegevens". Klik op "tekst naar kolommen". Selecteer "gescheiden" en klik op "volgende". Select vinkje "overige" en geef de "/" als scheidingsteken in. Klik op voltooien.
Zie afdruk voorbeeld.
k01.PNG
 
Hoi awc, dat zou inderdaad het gemakkelijkste geweest zijn, als dat een statisch blad zou zijn, en die cellen in 1 werkblad zouden staan. Ik heb hier dan ook maar een voorbeeldfile geplaatst. In werkelijkheid staat kolom A van mijn voorbeeld in een ander werkblad, en ik zou die opsplitsing ook moeten hebben telkens ik die input verander. die tekst naar kolommen is enkel voor statische data, en eenmalig. Dit lukt niet nadat de input data veranderd is, zonder terug die functie tekst naar kolommen te herhalen. Dus formules lijken me de enige oplossing voor een realtime resultaat te zijn.

Maar alvast bedankt voor mee te denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan