Gmail blijft om wachtwoord vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harrie100

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2016
Berichten
51
Ik maak in Outlook gebruik van mijn Gmail account (IMAP) om mijn emails te beheren.
Van de een op de andere dag krijg ik een scherm waarin ik het wachtwoord moet opgeven maar hij gaat niet verder.
ben ervan overtuigd dat het wachtwoord goed is want ik kant wel inloggen bij g,ail.com

Heb het account verwijderd en opnieuw willen aanmaken maar hij strand weer op het wachtwoord.
Als ik bij de isntellingen van Gmail kijk staat IMAP aan en pop3 uit

Wat kan dit zijn??
 
Mag ik hier op inhaken?
Ik gebruik (oa) MS-office ->outlook icm een G-mail account. En heb nu hetzelfde probleem:

Dat werkt al jaren, totdat ik gisteren, naar aan leiding van een "beveiligingsbericht" van google, (oa) mijn beveiliging wijzigde in "geen toegang door minder betrouwbare apps" ... : outlook blijft nu om wachtwoorden vragen.

Met het terugdraaien van die wijziging is het wachtwoord probleem opgelost (ik kan weer automatisch verzenden/ontvangen in outlook), echter: hoe los ik nu dat beveiligingsprobleem op?
 
Laatst bewerkt:
Google vindt Microsoft Outlook een minder veilige app. Hetzelfde geldt voor nog een paar e-mailprogramma's, zoals bijvoorbeeld Thunderbird.
Wanneer jij de mail van je Gmail account wil blijven lezen in Microsoft Outlook, dan zul je "Toegang door minder veilige apps" moeten toestaan.

Als jij daarentegen het beveiligingsprobleem oplossen, dan moet je voor Gmail geen gebruik meer maken van Outlook. Lees de mails van Gmail in je browser of neem het Gmail account op in een e-mailprogramma dat wel als veilig wordt beoordeeld door Google.
 
Graag gedaan vriesje. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan