Uitgaande mail blijft lang in Postvak uit staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro16

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
113
Ik heb twee e-mail accounts in Outlook 2016. Eentje van Outlook zelf (imap) en daar werkt alles goed. Daarnaast heb ik mijn werkmail via een pop3 account. Bij het het versturen van de mail blijft deze erg lang in Postvak uit staan voordat deze daadwerkelijk verstuurd wordt. Half minuutje of zo. Best vervelend. Voorheen ging dit volgens mij wel sneller. Kan ik hier wat aan doen?
 
Zover ik weet. In het tabblad Geavanceerd in het dialoogvenster Instellingen voor internet-e-mail kun je de poorten van de POP3- en de SMTP-server instellen, opgeven of er voor de server een versleuteld kanaal is vereist en instellingen definiëren voor time-outs en bezorging. Proberen en nakijken.
 
Bedankt voor je antwoord. Op andere locatie dus andere internetverbinding met dezelfde laptop, wordt de mail wel snel verstuurd. Ik gebruik ook de juiste instellingen van de provider. Uploadsnelheid van mijn eigen verbinding is 20 Mbps. Dus daar ligt het ook niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Werk outlook dat is denk ik de vertragende factor. Ook een virusscanner kan dat zijn. Zet deze eens tijdelijk uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan