herinstallatie met behoud van oude omgeving; dual boot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik overweeg een computer te voorzien van een nieuwe (SSD-)schijf en daar ook Windows 10 op te zetten.
Omdat de installatie van Windows en alle andere software niet in één keer kan gebeuren, overweeg ik de nieuwe schijf te plaatsen en vooralsnog een dual boot te creëren, zodat de eigenaar van de PC op gezette tijden ook nog zelf kan werken op de PC in de oude omgeving.
Pas als de installatie helemaal is afgerond, verwijder ik de dual boot en laat ik de computer opstarten van de nieuwe schijf.

Waar moet ik op letten als ik een dergelijk stappenplan wil uitvoeren?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Ik overweeg een computer te voorzien van een nieuwe (SSD-)schijf

Is dat nou een grap, gezien al jouw andere topics?

In eerdere topics heb je de zaak al hardware- en softwarematig aangekaart en nu kom je met dit. In die laatst topic heb je ook niet meer gereageerd en dan open je maar een nieuwe. Zo werkt dat niet.
Waar moet ik op letten als ik een dergelijk stappenplan wil uitvoeren?

Waar is dat stappenplan dan? Je hebt geen stappenplan. Duidelijk is dat je een twijfelaar bent.
Ik zie ook niet dat installatie van W10 en de programma's op een SSD problemen opleveren. Er is zelfs migratiesoftware. Wat jij nu doet is om problemen vragen.

Maar goed, alles ook betreffende klonen, migratiesoftware is hier uitgebreid aan de orde geweest, maar als je telkens nieuwe topics opent, gaan de oude verloren. Ik ga dat niet nog eens allemaal opzoeken en uitleggen.
 
Laatst bewerkt:
Is dat nou een grap, gezien al jouw andere topics?

Nee, dit betreft een andere computer (en dat had ik moeten vermelden, waarvoor mijn excuses). Voor die computer moet overigens nog een harde schijf worden gekocht. Omdat de meeste data in de cloud staat, overwegen we een SSD van 512 GB.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan