Android virus in Windows en vice versa

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Herkent antivirus software op een pc ook virussen in Android apk bestanden en andersom als je Windows software op een Android device download en hier zit een virus in word dit dan ook herkent door Android antivirus software?

Voor zover ik weet doet een Windows virus niets in Android en doet een Android virus niets in Windows.... Correct me if I'm wrong....
Maar wordt het vice versa wel herkent?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
Virussen, trojans e.d worden toch geschreven voor een bepaald besturingssysteem? Vraag me dan af, wat het voor zin heeft om virussen van een op een ander systeem gebaseerd, te herkennen. Immers het is dan geen bedreiging. Software kan geschikt zijn voor meerdere systemen, immers tegenwoordig hebben mensen allemaal meerdere apparaten.

Beveiligt meerdere pc's, Macs®, Androids™ en iOS®-apparaten met een enkel abonnement.
 
Laatst bewerkt:
Het wordt niet herkend omdat er een karakteristiek van virussen moet zijn of een kenmerk in het programma van een bepaald virus (ook de reputatie van programma's) om het te vinden en omdat .apk een installatiebestand is.

Voor een "gehekt" bestand, bestemd voor een "geroete" telefoon, zal je af moeten gaan op gebruikerservaringen van anderen voor wat betreft de bedreiging, de werking in het algemeen en de gevolgen van het installeren.

Bedenk dat er in de wereld niks gratis en voor niets is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan