Personal cloud niet herkend in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
288
Ik ben overgestapt op een nieuwe provider, voorheen had ik mijn pc en seagate personal cloud bekabeld aangesloten op het modem.
Op het nieuwe modem heb ik hetzelfde gedaan, echter wordt mijn personal cloud niet meer herkend in het netwerk.
Ik heb een Huawei modem type HG659

Iemand enig idee hoe ik mijn personal cloud weer kan benaderen?
 
Via een link word ik doorverwezen naar de inlog site (PersonalCloud.seagate.com). Na het inloggen geeft ook deze site aan dat er in het netwerk geen personal cloud is gevonden
 
Je moet waarschijnlijk je inlog gegevens weer opzoeken en kijken hoe die cloud in de router ingesteld moet worden.
Heb je daar op de pc een lokale map voor geïnstalleerd? Is daar software voor bij geleverd om je te helpen?
Hoe heb je het eerder ingesteld/geïnstalleerd?
Via Google vond ik dit nog.
 
Voorheen was de personal cloud gewoon standaard zichtbaar in mijn netwerk, ik heb daar verder niks voor moeten instellen in windows of in de router. Ik heb verder ook geen lokale map moeten installeren op de pc en er werd geen software bij geleverd. Ik ga jouw link even doornemen, dank je.
 
Dat gaat echt niet vanzelf.... hoe weet een cloud dat ie bij jou op de pc moet zijn.....:eek:
Dat je het vergeten bent dat kan natuurlijk wel.
 
De personal cloud staat rechtstreeks met kabel aangesloten op hetzelfde modem als de pc, de pc (netwerk) herkende mijn cloud meteen en toen kon ik de boel instellen (wachtwoord etc.) Maar zo simpel was het echt.
 
Nu moet je dus de handleiding erbij halen want je huidige router heeft er problemen mee...
Dus kijk zowel de handleiding van de router als die van de cloud disk na.

Ik vond dat meer mensen problemen hebben met dat merk modem en een hard disk:
https://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=4507

Zit voetballen te kijken maar zo gezocht, kijk zelf ook zo verder pas trefwoorden voor jouw situatie aan.

https://www.google.nl/search?client...psy-ab..0.6.406...33i22i29i30k1.0.Y8jTP5ajIio

Nog 1: https://community.tpg.com.au/t5/Bro...ive-Sharing-with-Huawei-HG659-Solved/td-p/888
Zou met de ACL rechten van doen hebben, althans daar.... !!!
 
Laatst bewerkt:
De eerdere opties heb ik geprobeerd maar hebben niet geholpen. Ik ga nu even de andere links doorlezen. Ik heb me al suf ge-googled maar helaas niks kunnen vinden. Helpdesk kan me ook niet verder helpen. vandaar dat ik hier maar kom kijken aangezien ik hier in het verleden met andere problemen altijd erg goed geholpen ben.
 
Heb boven wat toegevoegd...
Heb je alles als admin gedaan?
Start eens op als administrator (de verborgen)
Met Googel zie je meteen hoe dat moet (make administrator visible at login windows 10 of zoiets)
 
Net even doorgelezen, maar dat is van toepassing op een usb device, de mijne staat gewoon op de LAN internet aansluiting. dat zou dan toch gewoon herkend moeten worden in je netwerk?
Ik zal het eens als admin proberen, dank je
 
Op het LAN of via usb op de router maakt in principe niet zoveel uit. je connect voor die usb optie van de router ook via het ip adres en niet via de usb poort van de pc.....

Je zult het ip adres bij netwerk verbinding maken moeten, zie de handleiding van jouw spullen.
Welke melding krijg je als je dat doet?
Heb je nog een virusscanner of Zonealarm of zo als firewall?
Dat kan allemaal dwars zitten.
Maak de netwerk link eens aan in veilige mode met netwerk ondersteuning.
En dan?
 
Je zult het ip adres bij netwerk verbinding maken moeten, zie de handleiding van jouw spullen
Wat bedoel je hiermee?
Als ik alles volg volgens de handleiding (https://www.seagate.com/nl/nl/manuals/network-storage/seagate-personal-cloud/owner-setup/) herkent hij op geen enkele wijze de personal cloud. Ik kan hem dus ook niet online benaderen. Ik heb geen idee wat het IP adres is van de personal cloud.
Voorheen werd de cloud gewoon gedetecteerd in het netwerk, er waren dan 2 icoontjes te zien in netwerk, als ik op de een klikte werd ik via internet verbonden met de personal cloud, de andere was een directe verbinding via mijn eigen netwerk.
Nu zijn er helemaal geen icoontjes

Firewall, virusscanner etc uitgeschakeld, maar nog steeds niet herkend.

Veilige modus met netwerk ondersteuning, maar ook geen herkenning.

Via youtube nog de nodige filmpjes bekeken, maar ook daar geen oplossing gevonden

Kan het zijn dat het met deze instellingen op de router te maken heeft?
delen.JPG
delen1.JPG
 
In de handleiding staat:
Om toegang te krijgen tot uw Personal Cloud met uw favoriete webbrowser.
1. Open een webbrowser en ga naar PersonalCloud.seagate.com

2. Meld u aan met uw e-mailadres en wachtwoord
3. Uw NAS-OS-apparaten worden nu weergegeven
.

En is dat zo? Wordt deze nu daar weergegeven?

Is de UTP kabel wel goed van de cloud, knipperen de lampjes wel op de router bij die aansluiting?
Hoor je de schijf wel draaien?

Heb je de LED controle uit de handleiding al gedaan?
LED Behavior
Your Personal Cloud LED is on the top of your device. When your device is starting up for the first time, the LED blinks white. After 8 – 10 minutes, your device is ready to access over your Wi-Fi network.

Note: Your LED might continue to blink, as the hard disk drive is initiating the software.
Heb je al een reset gedaan?
If you reset your device, the LED begins blinking red, and then blinks white

Heb je de port forwarding in de router al gedaan, begin anders hier eerst mee...
Dat MOET je de 1e keer ook gedaan hebben, maar je hebt een nieuwe router....DUS je moet ALLES opnieuw doen wat je OOIT gedaan hebt....
En je had niks gedaan schreef je, kan niet waar zijn als ik de handleiding zo lees.... maar zoals ik al schreef kun je het best vergeten zijn. Dat komt echt voor....

Configure port forwarding
Port forwarding makes your Personal Cloud on your network accessible to other network attached storage devices on the Internet, even though your Personal Cloud is behind a router. Automatic port forwarding is enabled by default, and the port numbers are the same for your Personal Cloud and router ports.

If you need to change the router port number for services, confirm that the ports are available on your router. Additionally, you must confirm that your router is compatible with UPnP-IGD/NAT-PMP protocols. See your router's user manual for details.

Open the Device Manager.
Click Show advanced settings, and then click Network.
On the Port Forwarding tab, move the cursor over the service until the Edit button appears on the right.
Click Edit, and then click Enable.
 
Laatst bewerkt:
Het is opgelost zowaar dankzij de klantenservice, en het was zo simpel. Voor iedereen die dit probleem in de toekomst ook heeft:

1.Haal alle internetkabels uit Lan 1 t/m 4.
2.Zet het modem dan naar fabrieksinstellingen en wacht 3 minuten: http://bit.ly/2kUaTlC.
3.Haal daarna het stroom van het modem en wacht 5 minuten.
4.Zet hem daarna weer op het stroom en wacht 3 minuten.
5.Sluit daarna alleen de NAS aan en kijk of hij hem nu wel vindt.

Route99 ontzettend bedankt voor al je hulp.
 
Ik denk dat je hem met port forwarding ook aan de praat had gekregen.... nu werkt het gelukkig ook.
Het voordeel van handmatig is dat je gestructureerd elke keer hetzelfde kunt doen bij gelijke hardware...
Bij automatisch kan het goed gaan.... maar het blijft een black box... dus je weet niet aan welke knop je moet draaien...
De handleiding gaf wel de handmatige optie weer maar niet de automatische... wel een beetje veel vreemd... toch?

Succes verder!
 
Ja absoluut, en seagate helpdesk doet helemaal niks, blij dat dit forum er is en erg blij dat de helpdesk van mijn provider zoveel geholpen heeft.
 
Zo een helpdesk laat je meestal de boel resetten.... kan goed zijn, hoeft niet, is nogal afhankelijk van de router, niet allemaal werken ze zoals deze...
Maar fijn dat ze je konden helpen...

Mss een berichtje naar Seagate sturen..;) hoe het opgelost is....of op hun forum posten, dan hebben anderen er ook nog wat aan :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan