deelvlakjes van PictureBox vergelijken (VB6)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanjean

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
22
Hallo iedereen,

Mag ik hier een vraag stellen over VB 6.0?
(Ja, ik weet het... VB6 is bejaard, maar het moet toch maar even...)

Ik heb een form met daarop een picturebox, en ik moet checken of bepaalde deeltjes van de afbeelding al dan niet identiek zijn.
Het lukt wel om de deeltjes te isoleren met de PaintPicture-methode van 2 aparte pictureboxen, maar verder dan dat raak ik blijkbaar niet.
Code:
	iCheckBreedte = 6			' breedte van de te vergelijken vlakjes
	iCheckHoogte = 8			' hoogte van de te vergelijken vlakjes
	iLinks1 = 20				' linker coordinaat van vlakje nr1
	iTop1 = 10				' top coordinaat van vlakje nr1
	iLinks2 = 35				' linker coordinaat van vlakje nr2
	iTop2 = 20				' top coordinaat van vlakje nr2

	pic2.PaintPicture pic1.Picture, 0, 0, iCheckBreedte, iCheckHoogte, iLinks1, iTop1, iCheckBreedte, iCheckHoogte
	pic2.Picture = pic2.Image

	pic3.PaintPicture pic1.Picture, 0, 0, iCheckBreedte, iCheckHoogte, iLinks2, iTop2, iCheckBreedte, iCheckHoogte
	pic3.Picture = pic3.Image
pic2 en pic3 tonen nu de te vergelijken afbeeldingen, maar hoe moet het nu verder?
 
Ik begin te vermoeden dat er geen "easy way" bestaat om dit probleem op te lossen.
Ik heb dan maar beslist om het op een andere manier te proberen, namelijk: de vlakjes pixel per pixel vergelijken.
Dat zal een stevige job worden, maar ik vrees dat het de enige manier is...
 
Misschien heb je hier iets aan, zie http://www.vbforums.com/showthread.php?476439-VB6-Compare-images-the-fast-way
Je kan de zipfile gewoon downloaden van de site zonder je aan te melden.
De code vergelijkt images op byte-nivo.

Of wil jij weten of een gedeelte van het ene image voorkomt in het geheel van een andere image?
Hebben deze bestandjes eenzelfde bron, zodat het pallette hetzelfde is?
 
Laatst bewerkt:
Hoi alphamax,

De te vergelijken afbeeldingen komen beide uit pic1 en zitten reeds in pic2 en pic3 (zie code in mijn eerste bericht).
De code uit jouw link is dus perfect bruikbaar voor mijn doel.
Bedankt voor de reactie !
 
Gelukkig, de link is dus perfect, je hoeft dus zelf niets meer te programmeren en hebt een goed lopende tool.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan